Blatný: Slovy Chocholouška – tato politováníhodná událost s prodejem piva bude napravena během 24 hodin

11. prosinec 2020
Výrok týdne

Kolem pravidel prodeje alkoholických i nealkoholických nápojů z výdejových okének restaurací, kaváren či stánků panovaly zmatky.

Až během pátku se pomalu vyjasňuje, jaká pravidla mají od příští středy prodejci dodržovat. Ve středu přitom ministr zdravotnictví za ANO Jan Blatný ve sněmovně tvrdil, že se omyl rychle napraví. 

Nebylo v žádném případě cílem, aby současná opatření vedla k tomu, aby si nesměl nikdo z restaurace odnést pivo ve džbánku nebo v láhvi. Bylo to všechno dáno jen tím, aby se omezila konzumace alkoholu na veřejnosti. A tato, slovy docenta Chocholouška politováníhodná událost, bude napravena během 24 hodin změnou usnesení vlády.
Jan Blatný (za ANO), ministr zdravotnictví

Čtěte také

Vláda chtěla od čtvrtka opět povolit prodej piva z restaurací v PET lahvích či džbáncích s sebou domů. Nařízení ale opět vydala s chybou, podle které by hospodám a kavárnám zakázala prodávat jakékoliv nápoje určené ke konzumaci, a to i přímo v samotném podniku. Úřad vlády už chybu napravil, uvnitř podniků si mohou hosté objednat pivo či kávu bez obav.

Vláda však ve svém opraveném nařízení zakázala i prodej nealkoholických nápojů, tedy například kávy nebo čaje s sebou. iRozhlasu.cz to potvrdila mluvčí ministerstva zdravotnictví Barbora Peterová. Veškeré nápoje si tak zákazník musí vypít přímo v provozovně, kde si je zakoupil.

Ptáme se

Kabinet v pondělí schválil usnesení, podle kterého se od středy zakazuje „pití alkoholických nápojů na veřejně přístupných místech“. Veřejně přístupné místo je ale také hospoda nebo bar. Jak je možné, že k takové nepřesnosti může dojít, když jde o vládní nařízení? Nemá na to vláda plno právníků a úředníků? Jak hodnotíte srozumitelnost komunikace vlády ve směru k občanům? 

Výrok týdne s Lucií Vopálenskou najdete v audiozáznamu. Hosty byli advokát Petr Bezouška, člen Legislativní rady vlády a pedagog katedry soukromého práva Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a odbornice na komunikaci Denisa Hejlová z Katedry marketingové komunikace a public relations Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.

autoři: Lucie Vopálenská , lup
Spustit audio

Související