Rozhlas nemůže zemřít, myslí si moderátor Libor Bouček
Rádio bylo ještě někdy v polovině 20. století v podezření, že s nástupem televize postupně zanikne, nic takové se ale nestalo. „Televize nezemře ze dvou důvodů: První je sport a přenosy sportovních událostí – taky proto jsou ta práva nejdražší. Druhý je zpravodajství doprovozené obrazem. To všechno bude televizi dál držet tak, jak ji známe, jak dnes vysílá. Jedině tyto dvě komodity nepodléhají zkáze úhlem času,“ myslí si moderátor (nejen) českého showbyznysu Libor Bouček.
U rozhlasu je to podle něj trochu jinak. „Rozhlas nemůže zemřít. A nejde to proto, že to je jediné médium, u kterého já mohu vařit a především řídit. Protože přenos informace je daleko rychlejší než u audiovizuálního média.“
Síla rozhlasu je naprosto unikátní, protože rozvíjí fantazii.
Libor Bouček
Proto teď ve třetí dekády 21. století podle Boučka prožíváme tak obrovskou renesanci mluveného slova.
Čtěte také
„Lidé totiž chtějí ten hlas. Takže myslím, že rádio má před sebou zářnou budoucnost a díky tomu, že je to doplňkový poslech, při kterém může člověk dělat spoustu věcí, tak nikdy nezemře.“
„A ta síla je naprosto unikátní, protože k tomu má ještě jako jediné médium tu vlastnost, že rozvíjí fantazii, že si člověk – ať chce, nebo nechce, ať si to připustí, nebo ne – snaží vizualizovat hlasy, které slyší od lidí ze studia. Taky můžeme říkat, že vysíláme z pláže v Karibiku a nikdo nám nemůže říct, že to určitě tak není,“ doplňuje.
Dismanův soubor
Libor Bouček totiž v Českém rozhlase, respektive v Dismanově rozhlasovém dětském souboru začínal.
„Tento soubor je pro mne úplně stěžejním. Myslím, že to byl zázrak, že když se rodiče rozhodovali mezi volejbalem a Dismanovým souborem, tak rozhodli pro soubor – a určili tak i celý můj život.“
Čtěte také
„Takže vstupovat do budovy ČRo je pro mě směsicí nostalgií a odpovědností. Je to vlastně strašně sváteční okamžik, protože si uvědomuji, že soubor, který je nedílnou součástí rozhlasu, mi toho dal tolik, co já teď kapitalizuji. A vlastně jsem teď na půdě do jisté míry svého životního investora – a mám trochu pocit, že mám ,něco jako vrátit‘.“
„Všem rodičům, kteří váhají, tak doporučuji ucházet se o vstup do toho souboru. Je to celé daleko širší než jen to, že člověk pak umí dát důraz na předložku. Ale stejně jako jsou pro dítě důležití rodiče, tak toto je cesta k výchově a k sociální inteligenci. A to je věc hrozně podstatná, obzvlášť v době, kdy je společnost digitální a na mobilech.“
Čtěte také
Moderátor Bouček se také stal jednou z „tváří“ před časem vznikající soukromé televize CNN Prima News, respektive jejího ranního vysílání.
„Tak, vydržel jsem to rok a čtvrt… Zejména v anglosaském prostředí, možná i částečně v Německu, jsou ranní televizní bloky strašně silné. Ale tady ta síla taková není, protože mám pocit, že tím, že vstáváme daleko dřív, a že je naše ranní činnost naplněna spoustou věcí – vypravujeme děti, připravujeme snídani a tak dál –, tak tady je to rádio daleko pravděpodobnějším partnerem.“
„Myslím si, že televize – v té mase a síle – to bude mít s rádiem vždy strašně těžké. A troufám si tvrdit, že rádio bude jako přirozený doprovod rána vždy vítězit,“ uzavírá Libor Bouček.
Celé Hovory Vlastimila Ježka najdete v audiozáznamu.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.
František Novotný, moderátor


Setkání s Karlem Čapkem
Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.