Potřebuje Praha novou trasu D?

7. duben 2015

Na velikonoční pondělí zahájilo provoz prodloužení linky metra A do Motola. Čtyři nové zastávky za stanicí Dejvická vyšly na 20 miliard korun.

Realizaci metra do Motola ale už před jeho slavnostním otevřením provázely pochybnosti.

Podle expertů chybějí u nových stanic parkovací místa, což může způsobit v několika lokalitách dopravní kolaps.

Praha už plánuje další trasu, ta by měla vést z náměstí Míru do Písnice a dopravně by měla obsloužit přes 100.000 lidí, kteří bydlí na přilehlých sídlištích.

První fáze stavby metra počítá s linkou z Depa Písnice na Pankrác, která by se měla stát přestupní stanicí.

Plánovaná trasa do Písnice by měla ulevit extrémně přetíženému Nuselskému mostu, který potřebuje opravu.

Náklady na výstavbu by se měly vyšplhat na 60 miliard korun, s financováním projektu zřejmě bude muset Praze pomoci stát.

Považujete prodloužení stávajících linek pražského metra za klíčové řešení dopravní situace v Praze? Má podle vás město na další linku metra peníze? Jsou práce na pražském metru bez kontroverzí? Jak by se měla řešit zahlcenost dopravy v Praze?

V úterý 7. dubna 2015 si Zuzana Rejchovái pozvala do studia redaktorku Hospodářských novin Marii Bastlovou.

autor: Susana
Spustit audio