Pokud se mají dodržet emise, auta nebudou jezdit tak jako dnes, upozorňuje expert

29. září 2015

Rozsáhlý skandál falšování emisních testů německé automobilky Volkswagen se týká ve světě celkem 11 milionů aut. Z toho je milion a dvě stě tisíc vozů Škoda Auto.

Podle ní jsou vozidla bezpečná a schopná každodenního provozu, ale pro jistotu jejich majitele svolá do autorizovaných servisů. Německá prokuratura mezitím zahájila vyšetřování bývalého generálního ředitele Martina Winterkorna s cílem zjistit, kdo je za skandál zodpovědný.

  • Manipulace s emisemi naftových motorů se týkají zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auta. Co to může znamenat pro český průmysl? V Ranním Plusu hovořil člen Svazu průmyslu a dopravy Pavel Juříček. Moderuje
    Jan Bumba.
    " style="">
    Manipulace s emisemi naftových motorů se týkají zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auta. Co to může znamenat pro český průmysl? V Ranním Plusu hovořil člen Svazu průmyslu a dopravy Pavel Juříček. Moderuje
    Jan Bumba.
    " style="">
    Manipulace s emisemi naftových motorů se týkají zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auta. Co to může znamenat pro český průmysl? V Ranním Plusu hovořil člen Svazu průmyslu a dopravy Pavel Juříček. Moderuje
    Jan Bumba.
0:00
/
0:00

„Pamatuju si, jak automakeři bojovali proti emisím, protože tvrdili, že fyzikálně není možné limity splnit,“ uvedl v Ranním Plusu Pavel Juříček, člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy a majitel společnosti Brano Group.

Proto podle výrobců aut bez softwaru, který optimalizuje režim jízdy auta, se toho nedá dosáhnout. „Pokud by se měly dodržet emisní limity, auta nebudou jezdit tak dynamicky a zrychlovat tak, jak dnes zrychlují.“

Současná aféra kolem koncernu Volkswagen by mohla otevřít diskusi, jak vlastně emise měřit a postavit se k celému problému rozumně.

Automobilový průmysl nemá tak výrazný dopad na emisní limity a na skleníkové plyny. Jeho podíl je do 2,5 procenta veškeré lidské činnosti.

„Dlouhodobě říkáme, že je nutné jít cestou obnovy vozového parku, aby se zlikvidovaly starší vozy. Z hlediska automobilového průmyslu se vyřeší 80 procent problémů.“

Problém s emisemi naftových motorů může mít i další, ne pouze ekologický rozměr. „Co se Ameriky týče, americké úřady a vlády vždy podporovaly americká auta. To už je záležitost na jinou diskusi,“ dodal Pavel Juříček.

autoři: sch , bum

Nejposlouchanější

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.

František Novotný, moderátor

setkani_2100x1400.jpg

Setkání s Karlem Čapkem

Koupit

Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.