Pokud mé sdílení pomůže alespoň jednomu člověku, dává mi smysl, popisuje práci influencerky Tereza Salte

16. červen 2023

„Věci na sítích sdílím velmi intuitivně. Třeba když jsme se dozvěděli diagnózu syna Matea, v ty první dny jsem si říkala, že to nikdy sdílet nebudu, protože je to intimní věc. Velmi rychle jsem si uvědomila, že tato má komunita je i součást našeho života. A že nám může velmi pomoct, že to sdílíme. Je to vlastně terapie sdílením, protože tam máte spoustu dalších lidí, kteří procházejí něčím podobným,“ popisuje influencerka a podnikatelka Tereza Salte.

Čtěte také

„Když jsem se dozvěděla diagnózu, první věc, kam jsem se podívala, byl jiný profil na Instagramu ,Medička mudruje‘. To je maminka holčičky, která také procházela onkologickou léčbou, a to jen pár měsíců před námi,“ pokračuje v Osobnosti Plus.

„Osobně mi to neuvěřitelně pomáhalo. Takže jsem si říkala, že pokud mé sdílení pomůže alespoň jedné rodině, jednomu člověku, který bude procházet podobnou situací, dává mi smysl to otevřít a lidem ukazovat,“ doplňuje Salte.

Sdílela tak i svou zkušenost přímo z nemocnice, kde jim sestry a lékaři nejdřív nechtěli dovolit zůstat přes noc se svým miminkem na chirurgické jednotce intenzivní péče.

Influencerka si tehdy řekla, že pokud má nějakou sílu na svých sociálních sítích, tak o rozhodnutí nemocnice nemůže mlčet – a postoj zdravotníků se změnil. „Dělala jsem to i proto, aby stejnou situaci nemusel už nikdo nikdy zažít.“

Život na sítích nabíjí

Tereza Salte se zároveň nedomnívá, že by snad mohla být na sociálních sítích závislá – a když, tak jen trochu.

„Mě to neuvěřitelně baví a nabíjí. Hlavně proto, že je tam zpětná vazba, která vás může i trochu v životě formovat. Ale asi bych neřekla, že je to u mne úplná závislost. Třeba se za pár let stane, že už nebudu sdílet nic, ale zatím mě neuvěřitelně baví s tou komunitou lidí a jejich zpětnou vazbou pracovat: jak pro různé projekty, které děláme, nebo vůbec své životní postoje.“

Čtěte také

Až do roku 2020 psala i svůj blog nazvaný Tereza in Oslo. Dnes sice má mnoho dalších aktivit, ale bloggeři podle ní zatím „na vymření“ nejsou.

„Hodně lidí sice odstoupilo od psaní blogů, protože to je časově náročné, ale přesunuli se na Instagram, kde jsou texty mnohem kratší. Je to vlastně jednodušší verze blogování,“ myslí si.

„A pak je tady skupina lidí, která jde u témat ráda dál. Ale asi jich nebude tolik, protože jinak by byla čtenost blogů stále veliká a psalo mnohem víc lidí. Ale dnes hodně funguje i mluvené slovo,“ shrnuje.

„Já jsem začala poslouchat podcasty, když jsem chodila s kočárkem a nemohla jsem chodit  a zároveň číst. Podcast se tak pro mne stal jednodušší formou vstřebávání informací,“ říká s tím, že se do podcastů pustila sama.

„Jsem velmi překvapená, kolik lidí vydrží poslouchat moje třeba i hodinové podcasty. Když se podíváte na statistiky, jak by měl být podcast dlouhý, respektive jak dlouho udržíte posluchače u vašeho kanálu, většinou vycházejí mnohem kratší. Takže asi záleží na tom, jak a co vyprávíte,“ myslí si.

Influencer marketing

Mezi mnoha dalšími aktivitami Terezy Salte je i agentura na influencer marketing, kde pracuje se svým norským manželem. „Naše agentura propojuje influencery se ,značkami‘ nebo vytváří marketingové kampaně,“ popisuje.

„Takže my jako agentura ručíme za to, že je content (obsah) vyprodukovaný a že má požadovanou kvalitu. A především známe jednotlivé influencery a víme, s kým spolupracovat a s kým třeba raději ne, protože by se mohlo stát nějaké faux pas nebo fiasko.“

Čtěte také

Influencerka se pak samozřejmě setkává s názorem, že její práce je jen zábava, a ne povolání.

„Setkáváme se s tím často. Velmi zajímavé pak je, když si ti, co to tvrdí, na naši práci sami sáhnou, zjistí, že to je neuvěřitelně těžké.“

„Není úplně zadarmo to, že máte vliv, že máte komunitu, která vám důvěřuje, ale musíte neustále ty lidi, dejme tomu, bavit nějakým contentem (obsahem) a něčím, co přidáváte. Takže to je snadné říkat, ale když to uvidí reálně, kolik za tím je práce, tak lidé často změní názor.“

Dobrý influencer je pak podle ní ten, kdo to dělá srdcem, ne jen pro peníze. „Je to ten člověk, kterého opravdu sdílení baví a přináší mu radost. A jedině tak má dobře vybudovanou komunitu, která mu důvěřuje,“ uzavírá.

Celou Osobnost Plus Michaela Rozsypala najdete v audiozáznamu, poslechněte si víc.

autoři: Michael Rozsypal , lup

Související