People first. Lidé jsou základ všeho, a proto je taky řízení firem do určité míry všude stejné, říká manažer Hanuš

8. prosinec 2023

Jeden z nejúspěšnějších českých manažerů, který šéfoval například Kosteleckým uzeninám, prodal firmu Mall.cz a vedl nespočet dalších projektů teď zve své sledující na Dálnici do Bohnic a ze své firmy plánuje udělat jednorožce. Čím se Jan Hanuš jako manažer řídí? Proč má zelená energie podle něj smysl? A co je to Dálnice do Bohnic?

„Dálnice do Bohnic je projekt, který jsem vymyslel právě díky tomu, že jsem si prošel náročnými etapami. Řekněme, že stresu nebylo úplně málo, ale tím jsem se naučil ho zvládat asi lépe než standardní běloch středního věku,“ říká Hanuš.

Skrze podcasty, webové stránky, přednášky a třeba i osobní konzultace se snaží mentorovat ostatní, aby zvládali práci pod extrémním tlakem a zároveň v klidu a bez paniky. To celé ještě překlopil do platformy Nezlomní, kde jsou příběhy lidí, kteří se ocitli v těžké situaci a dávají ostatním doporučení, jak se z takových situací dostat.

Lidé jsou základ

Hanuš se do fáze větší vyrovnanosti a klidu dostal také věkem, nervozitu a agresi v člověku může podle něj ale vyvolat i strach a velká zodpovědnost.

Čtěte také

Velmi důležitý je i kvalitní tým, a když se v době covidu, kdy vedl v Maďarsku tamního operátora, rozhodoval, jestli bude propouštět, měl jasno. Jedna z jeho hlavních klíčových hodnot při vedení projektů je People first – a to nejen zákazníci, ale hlavně i zaměstnanci.

„Ten poslední kamínek mozaiky byl, že lidé jsou základ všeho, a proto taky je řízení firem do určité míry všude stejné.“

V současné době je ve vedení firmy Woltair, která zrychluje zavádění zelených zdrojů energie do domácností. Zelenými zdroji se v tomto případě rozumí především fotovoltaiky a tepelná čerpadla.

Marketplace na zelenou energii

„Je to kombinace dvou marketplace neboli takových tržišť. Jedno je tržiště technických řešení, to znamená tepelných čerpadel a těch fotovoltaik. A z druhé strany je tržiště techniků, kteří nabízejí svoji práci, kapacitu. A mezi tím existuje platforma, která to umí spojit a digitalizovat, aby všechno běželo rychleji,“ popisuje Hanuš.

Čtěte také

„Už několik let firmu stavíme, aby byla ta platforma replikovatelná. Když budeme zrychlovat zavádění zelené energie v Česku, což je místo, kde je 10 milionů lidí, tak světu nepomůžeme. My pomůžeme, když to budeme umět dělat ve státech, které mají desítky milionů lidí, vysoké desítky. A to je poslání Woltair.“

Větší využití těchto zařízení místo méně ekologických variant by mohlo podle Hanuše významně ovlivnit produkci CO2. Každý dům vyprodukuje ročně ekvivalent deseti tun CO2 a firma Woltair je to podle Hanuše schopná snížit až o 80 procent. Většina rozhodnutí jeho zákazníků je ale motivovaná převážně financemi – ekonomickou situací v zemi a třeba i dotacemi od státu.

O tom, jak vnímá Jan Hanuš české firmy vzhledem k jejich možnému uplatnění mimo naše hranice, co vidí jako svoje další hlavní hodnoty a proč se investice do zelených zdrojů energie vyplatí, si můžete poslechnout v Hovorech, které moderuje Petr Šimůnek.

autoři: Petr Šimůnek , aste
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.