Matematika noční můrou řady školáků. Může to být jinak?
Proč je právě matematika vhodná k rozvíjení myšlení? Dá se říci, že určitý typ výuky likviduje talent? A platí to i o matematice? Výuka matematiky podle metody prof. Milana Hejného posouvá oblíbenost matematiky na přední příčky.
Učitel by neměl žákům nic vysvětlovat. Měl by se jich ptát, vnímat jejich argumentaci a pomáhat objevovat souvislosti různých jevů. Sami žáci pak v hodinách musí být aktivní - řešit problémy a prosazovat jednotlivá řešení. To jsou základní teze výukové metody prof. Milana Hejného, podle kterého matematika nejsou počty, ale způsob myšlení. Pokud žáci vhodně zvolené úlohy sami vyřeší a pouze nepřebírají od učitele hotové poznatky, jsou jejich znalosti navíc trvalejší.
Hostem Studia Leonardo v pátek 11. prosince 2015 byl didaktik matematiky prof. Milan Hejný.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.