HLASUJTE: Myslíte si, že vaše děti nerozumí textu, a tak neumějí číst?

5. březen 2019
Radiofórum

Podle zjištění České školní inspekce mají naši potomci problém porozumět textu, který právě přečetli, a dá se tak zároveň tvrdit, že vlastně neumějí číst.

Jaká by měla být internetová gramotnost dětí?

Děti u počítače (ilustrační foto)

O novém projektu Dítě v síti mluvíme s jeho autorem Janem Müllerem. Čím se liší od ostatních projektů? A koho chce oslovit především?

ČŠI zjišťovala čtenářskou gramotnost u žáků 9. tříd a u druhých ročníků středních škol. Uspěli jen gymnazisté, ale stanovený minimální počet bodů překonali velmi těsně.

Dnešní Radiofórum se vás ptá:  

Může za špatné čtenářské dovednosti dětí rodina, jak tvrdí učitelé?
Není ve vyučovacích hodinách moc gramatiky na úkor práce s textem?
Jaký vliv na schopnosti žáků mají počítačové hry a video?
Umí se děti soustředit?

Napište nám do komentářů, hlasujte v této anketě, nebo napište na Facebook a Twitter (#Radiofórum). Hlavně ale poslouchejte živé vysílání Plusu od 12:34.

autor: Český rozhlas Plus
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.