HLASUJTE: Myslíte si, že vaše děti nerozumí textu, a tak neumějí číst?
Podle zjištění České školní inspekce mají naši potomci problém porozumět textu, který právě přečetli, a dá se tak zároveň tvrdit, že vlastně neumějí číst.
Jaká by měla být internetová gramotnost dětí?
O novém projektu Dítě v síti mluvíme s jeho autorem Janem Müllerem. Čím se liší od ostatních projektů? A koho chce oslovit především?
ČŠI zjišťovala čtenářskou gramotnost u žáků 9. tříd a u druhých ročníků středních škol. Uspěli jen gymnazisté, ale stanovený minimální počet bodů překonali velmi těsně.
Dnešní Radiofórum se vás ptá:
Může za špatné čtenářské dovednosti dětí rodina, jak tvrdí učitelé?
Není ve vyučovacích hodinách moc gramatiky na úkor práce s textem?
Jaký vliv na schopnosti žáků mají počítačové hry a video?
Umí se děti soustředit?
Napište nám do komentářů, hlasujte v této anketě, nebo napište na Facebook a Twitter (#Radiofórum). Hlavně ale poslouchejte živé vysílání Plusu od 12:34.
Související
-
Co je to mediální gramotnost a proč je v dnešním světě tak důležitá?
Mediální gramotnost je kompetence k tomu, jak přistupujeme k fungování médiím. Každý den na nás cílí desítky reklam, a to i v případě, kdy se jen procházíme po ulici.
-
Co je to čtenářská gramotnost a jak ji rozvíjet
Hostem je Jana Čodlová ze společnosti Scio. Moderuje Hanka Šoberová.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.