Dějepis jinak? Místo biflování dat hledání odpovědí
Dějepis se dá učit i jinak než jen memorováním dat a letopočtů. Pomoci by s tím mohla nová učebnice pro 9. třídy, která nabízí badatelskou metodu. Díky ní si žáci mohou sami utvořit názor na události 20. století.
Jak badatelská metoda funguje? Jaké nároky klade na učitele? A jak by měly vypadat kvalitní učebnice pro školy v 21. století? Téma pro Lucii Korcovou.
Související
-
Existuje málo tak rozmanitých jevů jako výuka dějepisu ve školách, říká v reakci na BIS historik
Poznámka pod čarou ve výroční zprávě BIS o tom, že česká výuka moderních dějin je ovlivněna sovětskou interpretací, spustila před pár týdny vlnu diskuzí nad tím, jestli...
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.