Budoucnost je v CNG a ve zlepšování spalovacích motorů, říká bývalý šéf Škodovky

10. květen 2016
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Vratislav Kulhánek

Přesně před 90 lety převzal první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk první automobil s logem Škoda. Už čtvrt století funguje firma Škoda Auto jako součást nadnárodního koncernu Volkswagen a počítá se k nejúspěšnějším podnikům v České republice.

„Prostor pro růst samozřejmě je. Slabinou je v současné době kapacita, a to zejména kapacita lakoven, protože 6 měsíců čekání na Superb je přece jenom příliš dlouho, takže to je jedno omezení. No a další – já žádná nevidím, protože ten prostor v Asii, v Evropě, možná perspektivně i v Jižní Americe bezesporu je, takže cíl 1,5 milionu aut nemusí být tak vzdálen,“ říká v Interview Plus bývalý šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek.

Budoucnost v CNG

„Podle mě je budoucnost v CNG a ve stálém zlepšování a snižování emisí u spalovacích motorů,“ predikuje Kulhánek a pokračuje: „Je strašně populární říkat, že hybridy a elektroauta jsou obrovská budoucnost. Co se týče ekologičnosti elektroaut, mám své pochyby, protože ten proud se musí někde vyrobit, ty baterie se musí někde vyrobit, potom se musí někde zlikvidovat a pokud bude převážná většina hnědouhelných elektráren vyrábět elektrický proud a dobíjet automobily, tak v čem je ta výhoda emisí, to já přímo netuším.“

Kulhánek dodává, že si dovede představit využití elektromobilů třeba pro městskou dopravu v Praze, například pro taxíky a autobusy. „Ty emise nebudou v Praze, ale budou někde jinde, čili v Praze se emise sníží, ale tam, kde jsou ty elektrárny, tak tam samozřejmě se zvýší nebo zůstanou. Takže nic proti tomu, ale na běžné cestování, aby měla baterie nebo elektroauto dosah tisíc kilometrů, na to moc nevěřím.“

Co změnil Dieselgate?

Od podzimu loňského roku je velkým tématem v automobilovém průmyslu takzvaná aféra Dieselgate. „Rozhodně to způsobilo jednu věc, že vznikl veliký strach u všech automobilek z podvodů. A to je dobře jak pro klienty, tak i pro atmosféru v těch jednotlivých firmách,“ říká k dopadům Dieselgate Vratislav Kulhánek.

„Teď se snad začíná blýskat trošku na lepší časy v tom smyslu, že ten systém měření za provozu, ne v laboratorních podmínkách, by mohl vést k rozumnějším parametrům,“ popisuje Kulhánek a doplňuje, že to bude férovější a podle jeho názoru nebude možné příliš podvádět.

Dokáže se podle Vratislava Kulhánka Škoda Auto kvalitou vyrovnat Voklswagenu? Nepřichází s inovacemi na trh příliš pozdě? I o tom mluvil Vratislav Kulhánek, bývalý šéf Škoda Auto, v dnešním Interview Plus.

autoři: mro , jpr
Spustit audio