Ve sportu jsou mraky peněz a covid je příležitost na jeho zeštíhlení, říká místopředseda olympijského výboru Kumpošt

28. březen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Sice v rouškách, ale i tak si fanoušci libereckých Tygrů zápas užili

Fanoušci na tribunách vytváří na sportovních akcích unikátní atmosféru plnou emocí. Často jsou to pro ně nezapomenutelné okamžiky plné radosti i smutku. V době pandemie ale diváci v ochozech všech sportů a zemí, s malou přestávkou, nejsou už rok.

Čtěte také

Část fandů se mohla loni v létě vrátit na tribuny třeba na Zlaté tretře. Dvojnásobná olympijská vítězka v oštěpu Barbora Špotáková byla tehdy opravdu nadšená: „Jsme hrozně šťastní, že můžeme, jako atleti, závodit s diváky, že to tady v Česku jde. Fakt se přece nemůžeme přece pořád bát,“ řekla tehdy. Jenže – pak přišla další vlna koronaviru a fanoušci se mohou dívat akorát na televizi nebo na internet.

Šéf české a viceprezident Evropské atletiky Libor Varhaník tvrdí, že by byl rád, aby to pominulo co nejdřív, protože to všechno trvá už moc dlouho.

Chybí atmosféra a peníze

„Má to dvě roviny – první je chybějící atmosféra v hale, kde nemohou být fanoušci, ale těžké je to i pro ty kluky na ledě, pro které je to hodně specifické. A druhý aspekt je ten ekonomický. Jsme v jedna z největších hal nebo arén v Evropě a úbytek s tikety je výrazný. Bavíme se o desítkách milionů korun.“

Varhaník dodává, že naštěstí jsou pravidelně alespoň v televizním vysílání, „takže se i marketingově snažíme přeorientovat. Snažíme se pracovat s digitálním marketingem, věnujeme se charitativním projektům, ale přítomnosti diváků v O2 aréně nic nenahradí,“ dodává.

Na druhou stranu, místopředseda Českého olympijského výboru (ČOV) Roman Kumpošt bere současný stav jako výzvu i pro byznys, který se kolem sportovců v posledních letech nekontrolovaně rozjel.

Roman Kumpošt, místopředseda Českého olympijského výboru

„Dává to příležitost samotnému sportu. Je čas zamyslet se nad tím, co je zbytné, a co není. To znamená podívat se dovnitř. Jsou v tom mraky peněz a ze sportu se stal v ohromný komerční produkt, na který je napojeno mnoho firem a médií. Je potřeba udělat i tento produkt štíhlejší, aby dál nešel takto nekontrolovanou a brutální cestou do budoucna. Jinak by to totiž mohlo být pro sport podstatně škodlivější, než je celá pandemie,“ dodává.

Co si myslí o sportu v pandemii i další funkcionáři nebo sportovci, to si už poslechněte v audiozáznamu pořadu Zaostřeno Jakuba Marka. Dozvíte se i to, jak to bude s olympiádou v Tokiu.

autoři: Jakub Marek , lup
Spustit audio

Související