Co s muslimskými šátky? Legislativa tu je, stačí ji použít, míní člen Ústavně-právního výboru Plíšek
Českou společností hýbe spor, jestli by se muslimky, které zde chtějí žít a pracovat, měly zahalovat hidžábem (šátkem kryjícím vlasy a krk). Ředitelé škol a a nemocnic volají po zákonu, který by jasně stanovoval pravidla.
V Teplicích zvažují vydání vyhlášky, která by muslimkám zakázala nikáb (zahalovat si obličej), protože strážníci mají často problém muslimky páchající přestupky identifikovat.
„Stát by se měl k problému postavit čelem a vydat zákon,“ navrhl v našem vysílání předseda senátorského klubu ODS a teplický primátor Jaroslav Kubera.
Podle něj si někteří přejí, aby byla jednotná pravidla a Ústavní soud jako nejvyšší právní autorita v České republice rozhodl, zda zahalování je nebo není možné.
Poslanec TOP 09 a člen Ústavně-právního výboru Martin Plíšek si naopak nemyslí, že je nutné k hidžábu zvláštní zákon vydávat.
„Máme zde přece listinu základních práv a svobod, která hovoří o svobodě vyznání a náboženského přesvědčení. Vedle toho máme školský zákon a zákon o zdravotních službách. Tyto předpisy vše jasně vymezují,“ tvrdí Plíšek.
Kubera souhlasí s tím, že je třeba nejdříve využít stávající legislativu a pak zavádět novou. „Když se cokoli se stane, všichni začnou volat po novém zákoně. Pak si stěžují, že legislativa je roští, kterým se nikdo nedokáže prodrat.“
Praktické problémy s arabskými návštěvníky Teplic, které primátor města zmínil, by si mělo podle Plíška vyřešit samo město. „Není možné, aby poslanci parlamentu řešili odpovědnost soukromých nebo veřejných provozovatelů bazénů.“
„Věřím v kompetentní ředitele škol i nemocnic, že se s těmito problémy umí vypořádat,“ vyjádřil své přesvědčení Martin Plíšek.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.