Českou dezinformační jedničkou je Aeronet, říká novinář Prchal

18. prosinec 2017

Nové technologie s sebou přinesly také nový způsob vedení války. Takový, ve kterém se jako zbraně používají informace vymyšlené, zkreslené nebo vytržené z kontextu. „Dezinformace tady byly vždycky, ale s příchodem moderních technologií a sociálních sítí se šíří daleko rychleji a lidé jim více naslouchají,“ říká novinář Lukáš Prchal, který je spoluautorem rozsáhlého článku na serveru Aktuálně.cz.

Příjemci dezinformací jsou nejčastěji lidé nespokojení s vývojem po roce 1989 nad šedesát let věku a s nižším vzděláním. „Dezinformace se objevují v jejich sociální bublině, odkud se dále šíří. Základem jsou různé facebookové skupiny, do kterých mnohdy přispívají i politici,“ uvádí Prchal.

Autoři analýzy se nezabývali čteností jednotlivých webů, ale průměrným počtem interakcí na sociálních sítích, tedy kolik lidí jejich obsah sdílí a komentuje. Článek tím získává vyšší dosah a dezinformace pak není snadné vyvrátit, protože v příjemcích zakoření. Podívejte se na celý rozhovor na videu:

autor: jpr