Politický marketing
Spin doctoring jako způsob, jak odvracet pozornost veřejnosti od nechtěných témat v politice, je v Česku sice teprve v plenkách, ale rychle se tu usídluje. Souvisí to i s mírou etablování politického marketingu. Ten politici už nevyužívají jen k volebním kampaním. Dohánějí tak i USA?
„V jistém smyslu vlastně Spojené státy dnes dohánějí český politický marketing v jeho u nich dosud nepoznané výbušné formě," komentuje v pořadu Za hranou některé české praktiky Tomáš Haas, bývalý poradce Václava Klause.
Významnou roli v tom hrají i česká media, která „si nechala vnutit businessový model fungování,“ vysvětluje náchylnost novinářů „naběhnout si“ spindoctoring Josef Šlérka, z Ústavu informačních studií a knihovnictví, Studia nových médií FF UK.
Jak metody politického marketingu fungují a co je to „agenda citing“? To se dozvíte od Pavla Šímy, předsedy Institutu politického marketingu.
Pořad připravil a diskusi moderuje David Šťáhlavský.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.