Zakázky za miliardu by se neměly podepisovat mezi čtyřma očima. Zadání napřímo je prasárna, kritizuje Radim Jančura ministerstvo dopravy

Společnost Student Agency podle soudu zneužila dominantního postavení na trhu na trase mezi Prahou a Brnem a vytlačila konkurenta dumpingovými cenami. Na druhé straně se RegioJet soudil s Českými drahami kvůli „podnákladovým cenám“. Nesoudí se podnikatel Radim Jančura kvůli strategii, kterou sám využívá?

„Podali jsme podnět k soudu s tím, že České dráhy jezdí na trase Praha-Ostrava nezákonně za podnákladové ceny, což tehdy přiznávaly,“ vrací se k případu Radim Jančura v rozhovoru s moderátorkou Karolínou Koubovou. Podle jeho informací se svědek případu setkal se šéfem Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, kde se dozvěděl, že tento orgán bude prověřovat především RegioJet, ne České dráhy.

Nejvyšší správní soud navíc rozhodl, že společnost Student Agency vytlačila konkurenta dumpingovými cenami. „Na trase Praha-Brno jsme byli vždy v zisku,“ odmítá rozhodnutí podnikatel Radim Jančura. Připomíná, že tehdy přišla nová společnost s lístky za 50 korun. „Přizpůsobili jsme se, a přesto drželi zisk,“ tvrdí.

Čtěte také


České dráhy se se Škodou dohodly. Škoda vyrobí vlaky Českým drahám, neboť České dráhy si je chtějí koupit za 20 miliard bez otevřeného výběrového řízení. Jsem přesvědčen, že v tom musí být korupce.

Další spor s Českými drahami, respektive s ministerstvem dopravy, vede kvůli rychlíkovému spojení Brno-Olomouc. Stát chce tuto linku přiřknout Českým drahám přímým zadáním, s čímž Radim Jančura nesouhlasí.

„Je to protizákonné. Přímé zadání je výjimečný instrument. Na dveře ministerstva dopravy tu klepou tři čtyři dopravci, kteří chtějí soutěžit,“ vysvětluje a připomíná, že ve hře je zakázka za jednu miliardu korun.

Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku.

autor: kko
Spustit audio