Narodila se roku 1984 v Brně, ale dětství i dospívání prožila na Slovácku. Od malička se věnovala tanci, divadlu i hudbě. Studovala divadelní vědu a bohemistiku na Univerzitě Palackého v Olomouci a poté divadelní vědu na Univerzitě Karlově v Praze. Vysokoškolská studia úspěšně zakončila doktorátem v roce 2016.
Už na vysoké škole začala přispívat recenzemi do Divadelních novin, A2, časopisu Svět a divadlo nebo Taneční zóny. V zahraničí se její články objevily v britském magazínu Sideshow nebo sborníku článků Unpack The Arts z London International Mime Festival 2014. Její studie otiskly také v odborných časopisech Disk, Theatralia nebo Performance Matters. Do kulturních magazínů přispívá jako autorka dodnes a spolupracuje i s Českou televizí.
Kromě činohry jí vždy přitahoval současný tanec a nový cirkus, který v roce 2008 odjela teoreticky studovat do Paříže na univerzitu Sorbonne Nouvelle. Díky svému zájmu o tuto uměleckou formu se dostala na festivaly do Francie, Velké Británie, Maďarska, Belgie, Španělska, Chorvatska, Finska, Polska, Německa nebo Kanady, odkud přivezla řadu reportáží i pro Český rozhlas. V roce 2010 spoluzakládala první českou cirkusovou knihovnu v centru pro nový cirkus Cirqueon a později také novocirkusový online magazín.
Novému cirkusu se věnuje odborně. V roce 2012 například absolvovala výzkumnou stáž na École nationale de cirque v Montrealu. Přednáší na univerzitách a účastní se mezinárodních konferencí. V roce 2018 pořádala v Praze společně s Cirqueonem, Brock University v Torontu a Union College v New Yorku konferenci Circus and Its Others, zatím největší setkání odborníků na cirkusová umění v české historii.
K jejím vášním patří cestování a pohyb, především tanec a akrobacie. Stejné zalíbení našla i ve zpěvu, kterému se věnuje dodnes.
V Českém rozhlase začínala jako externistka v Radiu Wave, mezi roky 2009 až 2012 točila reportáže o divadle pro pořad Tyjátr. Od roku 2014 působila ve zpravodajství Českého rozhlasu, nejprve v pražské regionální redakci, později v kulturní redakci. V současné době působí na pozici redaktorky kulturní publicistky Českého rozhlasu Vltava. Od roku 2017 byla editorkou pořadu Rexflexe: Divadlo, do kterého také pravidelně přispívala jako autorka. Pro pořad Mozaika točí reportáže, rozhovory a seriály nejen o divadle, ale také architektuře a kulturních fenoménech. Jako jedna z autorek podcastu Akcent se zaměřovala především na kulturní politiku, provoz a oblast scénických umění. Příležitostně moderovala pořad Vizitka a ArtCafé a také veřejné diskuze v rámci divadelních festivalů a jiných kulturních akcí.
Všechny články
-
Hudba, která léčí, a vlaky, které nezastaví čas. MDP a Divadlo pod Palmovkou uvádí říjnové premiéry
Dvě pražská divadla vstupují do podzimu s novými inscenacemi. Městská divadla pražská uvedou Farinelliho a krále, Divadlo pod Palmovkou Ostře sledované vlaky.
-
Snažím se citlivě podpořit záměry umělců, říká kurátorka a performerka Tereza Sikorová
Práce kurátora podle ní je předkládat výklady děl, aby se divák mohl zorientovat. „Umění může být třeba to, že spatříme, co ještě nebylo viděné, že nakoukneme za roh,“
-
Kolébka nového cirkusu rozhoupaná nad Prahou. Začal festival Letní Letná
22. ročník festivalu v areálu pražských Letenských sadů začíná 13. srpna a potrvá až do konce měsíce.
-
V is for LoVe! Wiener Festwochen se jako Svobodná republika Vídeň promění v republiku lásky
Adaptace velkých klasik, intimní monology i divoké šamanské večírky slibuje vídeňský festival Wiener Festwoche. V rakouské metropoli potrvá do 22. června.
-
Sarkasmus jako cesta z bezvýchodné situace. Balet Národního divadla uvede taneční triptych Sarkasmy
Když se katastrofa střetne se sarkasmem, vzniká jedinečné napětí. To nám připomíná, že i ve tmě můžeme najít světlo.
-
Proměna pražského výstaviště. Spirála vítá diváky a Průmyslový palác získává svou původní podobu
Pražské výstaviště opět získává zpět svou dominantu. Průmyslový palác má za sebou tři roky náročně i nákladné rekonstrukce.
-
Lidský osud jako měřítko růstu bohatství. Krkavci o všudypřítomné hrozbě chudoby v Dejvickém divadle
Čtyři ženy jsou nuceny vzít osud do svých rukou, aby je nesemlela kola ekonomiky, která se neúprosně točí.
-
Hodnota života ve chvílích umírání. Příběhy dětské paliativní péče se proměnily v uměleckou výpověď
Je umění cesta, jak odkrýt společenská tabu veřejnosti citlivě a autenticky? Co se o sobě dozvíme? A jak moc nás takové téma změní, když ho necháme k sobě prostoupit?
-
Může divadlo svrhnout diktaturu? Do Prahy se vrací přední evropský režisér Milo Rau
Jaká je reakce dětí na „dospělá“ témata – lásku, rozchod, smrt nebo konec světa? Tyto otázky si v inscenaci Medea’s Children klade původem švýcarský režisér Milo Rau.
-
Byt, ateliér nebo penzion. V co všechno se může proměnit věžový vodojem?
Stáří, autenticita i atmosféra místa… hodnoty, které můžeme spatřovat na stavbách, jako jsou věžové vodojemy. Ty dnes můžou sloužit jako obytné domy, penziony či ateliéry.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »

























