Souběžně s uměnovědným a technickým školením působil v letech 2004–2008 v pražském Národním divadle jako lektor dramaturgie a PR opery. V letech 2008–2010 byl členem týmu mediálního oddělení agentury DILIA jako referent a koordinátor zahraničních vztahů. Od sezóny 2010/2011 do sezóny 2014/2015 byl dramaturgem opery Národního divadla moravskoslezského, kde se podílel na přípravě operních a koncertních projektů, moderoval besedy s umělci a spoluformoval i celkový mediální obraz operního souboru. Zároveň byl v letech 2013–2014 vedoucím umělecké správy Opery Národního divadla v Praze. Od roku 2003 spolupracuje s Jednotou hudebního divadla: v letech 2004–2010 byl členem výboru, v letech 2007, 2009 a 2011 byl členem přípravného týmu festivalu OPERA, v letech 2007–2011 byl tajemníkem každoroční Burzy mladých zpěváků.
Publikoval v časopisech Harmonie, Hudební rozhledy, Divadelní noviny, Svět a divadlo, na portálech Scena.cz a Opera Plus. S Českým rozhlasem Vltava spolupracuje od roku 2011 – nejprve připravil několik operních pořadů, od léta 2015 pravidelně působí v pořadu Mozaika. V roce 2015 se podílel jako hlavní editor na kompletu 3CD se záznamem opery Antonína Dvořáka Armida, který vznikl v koprodukci Národního divadla moravskoslezského a Českého rozhlasu Vltava. V posledních letech připravil i několik výkladových textů k CD Supraphonu (Antonín Dvořák: Čert a Káča, Bedřich Smetana: Hubička) a Radioservisu (profilová CD Adama Plachetky LIVE a ARIAS). Mezi jeho zájmy (kromě rozhlasu) patří dobrá opera, dobrá hudba z období francouzského romantismu a dobré víno.
Váží si upřímnosti, korektnosti a všech svých skvělých kolegů, které zatím mohl v Mozaice poznat.
Všechny články
-
Káťu Kabanovou mám zakonzervovanou v těle. Cítím se v ní strašně dobře, říká Kateřina Kněžíková
Kateřina Kněžíková se v těchto dnech se na festivalu v britském Glyndebourne připravuje na titulní roli Janáčkovy Káti Kabanové. Premiéra se uskuteční tuto neděli 3. srpna.
-
Entartete Musik – Zvrhlá hudba. Hudba, která nesměla znít, která vadila, která ohrožovala
Seriál připomíná hudbu, která byla v nacistickém Německu umlčena jako „nečistá“, „degenerovaná“ či „nebezpečná“.
-
Barokní opera zasazená do poválečného Londýna? Musica Florea uvádí Bononciniho Camillu v novém hávu
Zapomenutý příběh plný intrik, převleků i vítězící lásky uvede soubor Musica Florea v hudebním nastudování Marka Štryncla a v režii Andrey Miltnerové.
-
Vášeň je hybnou silou pro skladatele, interprety i Smetanovu Litomyšl, říká umělecký ředitel Šulc
Vášeň – samozřejmě především ta v hudbě – je podtitulem letošního ročníku Smetanovy Litomyšle, kterou prvním rokem umělecky vede Marek Šulc.
-
Dirigent Jakub Hrůša povede od sezony 2028/2029 Českou filharmonii
O jeho jmenování dnes informovala Česká filharmonie společně s ministerstvem kultury. A dnes také došlo k podpisu smlouvy.
-
Lukáš Vondráček: Brahmsův 2. klavírní koncert je možná ten nejdokonalejší
Poslechněte si rozhovor s Lukášem Vondráčkem, který patří mezi nejvýraznější české klavíristy současnosti.
-
Richard Wagner: Der fliegende Holländer / Bludný Holanďan
Lise Davidsen disponuje velkým, ale přesto ohebným hlasem, fenomenální dechovou technikou a ukázkovou intonací. Zároveň je její soprán svěží a působí stále velmi mladistvě.
-
Smetanova Litomyšl: Zaostřeno na program s uměleckým šéfem festivalu Markem Šulcem
Dramaturgie propojuje operu, duchovní hudbu i koncerty špičkových domácích a zahraničních souborů. Více v rozhovoru Daniela Jägera.
-
Ředitel Smetanovy Litomyšle o ambicích festivalu, SmetaNOVÉM sále i možnostech dalšího růstu
Jak náročná byla realizace SmetaNOVÉHO sálu, jak festival reaguje na rostoucí zájem publika, a kam se chce dramaturgicky i produkčně ubírat?
-
Jak se navrhuje koncertní a divadelní sál přímo v srdci renesančního zámku?
Jak se dá propojit freska s šedesáti tunami železa, aby to vypadalo jako křehká krajka? Scénograf David Bazika stál u zrodu nového sálu pro festival Smetanova Litomyšl.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »