Psaní textů je cesta do neznáma. Jdu po značce s motivy, které se mi ozývají. Když jim věnuji pozornost, přicházejí další, říká básník a prozaik Pavel Kolmačka
Překladatel Junga přemýšlí o díle jako o ponoru do hlubin. Po téměř dvaceti letech napsal svůj druhý román Canto Ostinato. V čem je síla prózy jiná než síla poezie? Jak dozrává text, který na místo básní bude prozaický, proč je pro něj psaní sněním za bílého dne a často při znění hudby? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Na piáně drnčí struna. Pročpak asi? Je tam kuna! Při psaní vnímám svět citlivěji, říká Robin Král
Díky prarodičům odmala chápal, že „být spisovatelem“ je normální povolání. První malé zakázky měl v dospívání: spolužákům psal milostné básničky pro objekty jejich touhy.
-
Poezie je jazykem doby. Stojí trochu stranou, proto může být stále čerstvá, říká básník Jakub Řehák
Za sbírku Past na Brigitu dostal básník Jakub Řehák krátce po třicítce Magnesii Literu. Své texty od roku 2007 shrnul do knihy Poezie ve věku vnějškovosti.
-
Vzdorovat smrtelnosti poezií je čiré bláznovství, ale nic jiného mi nezbylo, říká Miloš Doležal
Jako o krajině solitérů a melancholie mluví básník Miloš Doležal o rodné Vysočině. Bytostně spojený je s ní i farář Toufar, jehož osudy mapoval vltavský host detailně.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka