Následky distanční výuky? Není to tragédie, ale téměř 60 procent škol zaostává, ukázala studie
Distanční vzdělávání během pandemie koronaviru se podepsalo na matematické a čtenářské gramotnosti žáků pátých ročníků základních škol. Ukazuje to nejnovější studie agentury PAQ Research. Do studie se zapojilo zhruba 2200 žáků z téměř devadesáti škol. „Není to tak tragické, aby se hovořilo o ztracené generaci, ale musí se to dohánět pomocí doučování a dalších cílených opatření ve školách,“ uvádí jeden z autorů studie, sociolog Daniel Prokop.
Související
-
Dopady distanční výuky nebudou u všech stejné. Závisí na osobnosti žáka i typu studia, tvrdí ekonom
„I v případě, kdybychom udrželi prezenční výuku, tak by pravděpodobně v těch velkých vlnách epidemie, byla velice komplikovaná,“ popisuje ekonom Münich.
-
Distanční výuka ukázala, jak jsou děti zahlcené množstvím učiva. Od září se to má změnit
„Jsou předměty, ve kterých si učitelé uvědomují, že i když je to v osnovách, tak to mohou vzít jen tak letem, abychom o tom třeba něco věděli,“ říká gymnazistka Natálie.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.