Měli bychom se zdravěji stravovat

3. květen 2006
Vaše téma

Vaše téma, pořad Vás posluchačů Radiožurnálu se dnes věnuje cukrům, solím a tukům. Složkám potravin, které máme mnozí rádi, ale často až moc. Takže nám to škodí. Proto také celosvětově sílí tendence omezit spotřebu cukrů, tuků a solí. Jak nato? Zašli jsme si pro odpověď k zástupkyni jednoho z řetězců supermarketů.

Matoušková: Určitě je to pro nás impuls kam směřovat dál, snažíme se nabídku neustále přizpůsobovat přáním a požadavkům zákazníků. V posledních letech se ukázalo. že zájem o zdravou výživu je stále vyšší.

Říká úvodem Jana Matoušková, zástupkyně společnosti Tesco. I když pochválila lepšící se stravovací návyky Čechů, současně ale dodává.

Matoušková: Český zákazník je zvyklý na českou kuchyni, na těžká a tučná jídla. Přestože se v poslední době vyskytuje trend, že zákazníci často vyhledávají výrobky zdravého životního stylu i nízkotučné výrobky, tak rozdíl mezi třeba stravou ve Velké Británii je stále veliký. Tradiční jídla z jídelníčku jen tak lehce nevymizí.

Projevuje se to například i v prodeji ryb, jejichž konzumace v Česku výrazně zaostává za vyspělými západními zeměmi, včetně Velké Británie, Norska, nebo i Slovinska.

Matoušková: Nezbytnou součástí prodeje je i edukace zákazníků, aby věděli, čím jsou ryby prospěšné, jak se dají připravit. Snažíme se takové informace zveřejňovat. Český zákazník je spíš orientován na hovězí a vepřové maso, takže i poptávka po čerstvých rybách není tak veliká. Do budoucna věříme, že se tato situace zlepší. Poté, co Tesco ve Velké Británii bylo kritizováno za nedostatečné zavádění produktů racionální výživy do prodeje, pokračuje ve snaze napravit tuto mezeru i v České republice, jak potvrzuje opět Jana Matoušková.

Matoušková: V září letošního roku budeme uvádět na trh novou řadu výrobků a budou to biovýrobky. Zákazníci jsou na ně zvyklí z Tesca ve Velké Británii a tady je uvedeme v počtu 50 položek. Na to navážeme nabídkou výrobků se sníženým obsahem soli, tuku a cukru.

Bude ale to,co je zdravé také odpovídat stavu peněženek českých spotřebitelů?

Matoušková: V tuto chvíli ještě nemůžeme říci za jakou cenu budeme prodávat.

Podle Jany Matouškové však velikost prodejního řetězce je zárukou příznivých cen, jak se to ostatně ukazuje například u ovoce a zeleniny.

Matoušková: Tesco působí v celé České republice, máme i spoustu centralizovaných nákupních oddělení, takže díky velkým objemům si můžeme dovolit nabídku za nízké ceny.

autor: dst
Spustit audio

Více z pořadu