Cestovní kancelář Dolce Vita zkrachovala. V Tunisku má 100 klientů

23. červenec 2012

V Česku zkrachovala další cestovní kancelář. V platební neschopnosti skončila pražská společnost Dolce Vita. V Tunisku má nyní stovku klientů.

Cestovka ukončila prodej zájezdů. Na dovolenou už neodletí ani asi dvě stě lidí, kteří mají zájezd zaplacený. Podle Tomia Okamury z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur by se měli všichni klienti vrátit domů v pořádku.

„Podle sdělení zástupců cestovní kanceláře je o všechny klienty v zahraničí postaráno, mají zaplacené ubytování po celou dobu pobytu a také uhrazené letenky zpět do České republiky,“ uvedl Okamura.

Lidé, kteří s Dolce Vita ještě neodjeli, dostanou peníze zpět od České podnikatelské pojišťovny, která cestovní kancelář pojistila. Dolce Vita vyhlásila úpadek kvůli platební neschopnosti.

Cestovka měla pobočky v Praze, Brně a Pardubicích. Podle pracovnice pardubické pobočky, se kterou mluvila zpravodajka Českého rozhlasu, nic nenasvědčovalo tomu, že by se firma mohla ocitnout v platební neschopnosti; nepropouštělo se a platy zaměstnancům chodily včas.

Dolce Vita je letos už šestá cestovní kancelář, která se dostala do problémů. Podle informací iDnes.cz z roku 2010 ji založil bývalý šéf Sunny Days pro Moravu, která přišla o licenci. Tu nezískala proto, že jí pojišťovny odmítly pojistit proti úpadku.

V Česku i v ostatních zemích Evropské unie je možné přivést cestovní kancelář ke krachu a vzápětí otevřít novou. Jde totiž o to, že dokud soud pravomocně nepotrestá majitele nebo jednatele cestovní kanceláře za to, že úmyslně okradl nebo podvedl klienty, je bezúhonný a může v oboru podnikat dál.

Pokud se ale o krachu té které cestovní kanceláře píše a její majitelé chtějí založit novou, nemusela by mít dostatek klientů a tak se to dělá tak, že akcionáři nové cestovní kanceláře jsou skrytí a ředitelem je nová osoba.

„Tuzemský trh je přehuštěný, co se týká počtu podnikatelských subjektů a i celkové nabídky, nehledě na to, že nesmíme ani zapomenout na skutečnost, že letos došlo k určitému snížení prodeje zájezdů,“ řekl analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting.

Doplnil, že podle posledních odhadů Mag Consulting prodej zájezdů v letošním roce bude pod dva miliony korun, což se stalo za posledních deset let pouze dvakrát.

Podle právního poradce časopisu dTest Miloš Borovička čeští spotřebitelé často hledají levné zájezdy a málo se zajímají o reference. Doporučuje jim proto zajímat se o podnikatelskou historii cestovní kanceláře, například nahlédnout do obchodního rejstříku.

„Zavedená cestovka asi bude mít jakýsi obchodní plán, který bude vycházet. Bohužel, v těchto dobách občas krachují i zavedení podnikatelé, ale u cestovek to tolik nebývá,“ uvedl Miloš Borovička.

Cestovní kancelář Dolce Vita se specializovala na Egypt a Tunisko.

Oznámení o krachu CK Dolce Vita na jejích webových stránkách
autoři: ima , tet , kvm , mta , eve , ZAL , bum
Spustit audio