Petr Kellner jako modelová studie porevolučního Česka. Nová scéna Národního divadla nasazuje Privatizaci
Za své bohatství vděčil kupónové privatizaci, která odstartovala jeho raketový vzestup. Havárie helikoptéry pak přivodila jeho tragický pád. Osud miliardáře Petra Kellnera si vzala pod drobnohled nová autorská inscenace Petra Erbese a Borise Jedináka. Národní divadlo přemýšlí o fenoménu Privatizace ve stejnojmenné inscenaci nasazené na Novou scénu.
„Nám nešlo o to vybrat někoho, kdo by byl ekonomickou tváří privatizace. Chtěli jsme vybrat někoho, kdo začínal svoji kariéru právě v té konkrétní době, v devadesátých letech, kdo byl v té době na startovní čáře, kterého ta privatizace ovlivnila, dejme tomu i zviditelnila a zároveň se i nějak prolnula s jeho osudem,“ naznačuje dramaturgyně Národního divadla Ilona Smejkalová. Dramaturgickou koncepci inscenace objasňuje v našem rozhovoru.
Privatiazce – recenze Jany Soprové
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Aniela Jaffé: Vzpomínky, sny, myšlenky C. G. Junga. Výběr z memoáru švýcarského lékaře a psychiatra
-
Jan Trefulka: Nálezy pana Minuse. Příběhy ze stejnojmenné sbírky detektivních próz
-
Gisèle Ansorge: Král a vězeň. Groteska o svobodě v režii Karla Weinlicha
-
Konec srpna v hotelu Ozon a Karty. Dvě povídky Pavla Juráčka
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.
František Novotný, moderátor


Setkání s Karlem Čapkem
Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.