Opravit koleje a vyřešit dluhy – co je potřeba k tomu, aby se vlaky vrátily na jindřichohradeckou úzkokolejku?
Na úzkorozchodné tratě z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně se nejspíš už brzy vrátí vlaky. Ty tam po krachu železniční společnosti nejezdí už víc než rok a půl. První krok pro obnovení provozu udělaly minulý týden oba kraje, když vybraly dopravce.
Výběr dopravce je skutečně jen první krok. Jak Vysočina, tak Jihočeský kraj, si pro provozování úzkokolejky vybrali stejnou firmu, a to brněnský Gepard express. Ten by tam měl podle návrhu smluv začít jezdit 15. června.
Do té doby je ale ještě třeba vyřešit mnoho věcí. Tou technickou je stav tratí, o které dlouhou dobu nikdo nepečoval. Toho by se měla ujmout společnost Swietelski rail, která by měla mít údržbu kolejí na starosti i do budoucna.
Co je ale ještě důležitější, je vyřešit obří dluhy, které na úzkokolejce vznikly. Ty by měla zahladit reorganizace, kterou v lednu odsouhlasil soud. Její plán musí být připravený nejpozději do konce května, což je pouhých čtrnáct dní před plánovaným začátkem provozu.
Související
-
Obce kolem jindřichohradecké úzkokolejky převezmou infrastrukturu a nemovitosti zadlužené dráhy
Zástupci obcí z okolí jindřichohradecké úzkokolejky se dohodli na převzetí infrastruktury zadlužené dráhy.
-
Na úzkokolejku na pomezí jižních Čech a Vysočiny se vrátí vlaky. Nový dopravce je připravený vyjet
Do prázdnin se má vrátit provoz na úzkorozchodné tratě z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně. Oba kraje vybraly stejného dopravce, ten použije stávající vlaky.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Foltýn: Rusko lze porazit mimořádně levně. Čím déle ale budeme s pomocí váhat, tím víc to bude stát
-
Za elektrické sítě poplatek jako za Netflix či telefon, chtějí distributoři. Nespravedlivé, říká ERÚ
-
Jihozápad Česka zasáhnou silné bouřky. Hrozí přívalový déšť a menší kroupy
-
‚Chamtivost je dobrá.‘ Zemřel finančník Ivan Boesky, jehož příběh sloužil jako předloha filmu Wall Street