Masarykův onkologický ústav v Brně používá pro komunikaci s pacienty vlastní mobilní aplikaci
Masarykův onkologický ústav v Brně si nechal vytvořit vlastní mobilní aplikaci pro komunikaci mezi lékaři a pacienty.
S její pomocí mohou nemocní přes videohovor zkonzultovat své zdravotní potíže nebo požádat o e-recept. Lékařům by měla šetřit čas a pacientům odpadne zbytečné cestování.
„Třeba jsme chtěli po pacientovi, aby si udělat krevní obraz u praktického lékaře a my se ho zeptáme, jaké má krevní destičky a teď nevíte, jestli je na tom papíře napsané PLT nebo TRB. Takhle nám to nafotí a my si to do systému zaneseme,“ přibližuje jednu z možných funkcí aplikace ředitel ústavu Marek Svoboda.
V pilotní fázi ji zatím využilo asi 70 pacientů. Mezi nimi i paní Sabina. „Když se mnou bude lékař komunikovat přes aplikaci, tak na mě bude mít čas. Není to, jako když mu volám a on má ještě nějaké pacienty.“
Zatím je aplikace určená jen pro řešení neakutních problémů. Neměla by ale suplovat osobní návštěvu u lékaře.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Varování před ruským imperialismem a moskevským režimem. Lipavský zkusil zapůsobit na Maďary
-
O mistrovi hokejové extraligy rozhodne sedmý zápas, Třinec mečbol Pardubic odvrátil výhrou 4:1
-
Žádný trénink, práce na zahradě a úsměv. 82letý španělský penzista uběhl za šest dnů 410 kilometrů
-
Kauzy AfD její voliči vnímají. Mají ale zakořeněnou nedůvěru vůči tradičním médiím, říká germanistka