Hlad po premiérách je velký, repríza se ale nekoná. Je škoda, že skladba nemůže žít alespoň dva roky, říká skladatelka Jana Vöröšová
První skladbu napsala v osmi letech. Kompozici studovala na HAMU, vyučuje na konzervatoři Duncan, vede pěvecký sbor, jezdí na tábor pod teepee a za náčelníka považuje Neila Younga. Skladby Jany Vöröšové si objednalo Pražské jaro, její Oratio philippica bylo uvedené v New Yorku. O důležitosti dobrého pedagoga, objevování elektronické hudby, psaní metrických grafů, alchymii vzniku kvalitní skladby i inspiraci Ivanem Wernischem mluvila ve Vizitce s Renátou Spisarovou.
Související
-
Teď už budu klasická skladatelka, která si občas natočí film, říká Eliška Cílková
Eliška Cílková má za sebou zkušenosti z Vídně i New Yorku, českým posluchačům přiblížila zvuk klavírů z opuštěné černobylské oblasti a patří mezi úspěšné dokumentaristky.
-
Ke skládání rád poslouchám mluvené slovo, říká Petr Wajsar. Miluje zvuk smyčců
Klasika, jazz, pop, elektronika – žánry, ve kterých je Petr Wajsar jako doma. Poslední dobou skládá hlavně ve vlaku, cizí mu ale není ani domácí samplování mňoukání koček.
-
Vypnout si telefon, dvě hodiny se procházet a přemýšlet o hudbě? Potřebuju to, říká skladatel Srnka
Rád běhá s Dvořákovou hudbou v uších a pohyb je pro něj při přemýšlení o komponování zásadní. V ČR svou tvorbu prosazuje minimálně, nechce brát příležitost mladším kolegům.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.