Generaci Z zbývá pho a environmentální žal, starším ročníkům telefonování a hypotéky

Za našich mladých let býval svět jako květ, pro generaci Z zůstal už jen enviro žal. Nebo ne? Poslechněte si Buchty o kontrastech životů mladších a starších generací
Ivana a Zuzana tentokrát ve studiu přivítaly dokonce dva hosty – choreografa a tanečníka Honzu Štrachala, který reprezentuje generaci Z, a pořadatele parties Míru Valeše, který spadá do generace X. Ti s Buchtami, které jsou věkově někde mezi oběma muži, probraly, jestli je pro dnešní omladinu ještě přípustné telefonovat a proč mladí pijí bubble tea.
Honza se rozpovídal o tom, že ho sice stresuje environmentální žal, ale současně si připadá v pohodě, což se Zuzaně zdálo podezřelé. Ivanka na myšlenky o konci světa reagovala přesvědčením, že je připravená zemřít kdykoliv, a proto se snaží se užít si přítomný okamžik.
Čtěte také
Míra povykládal o tom, jak si pekl masíčko se zázvorem a že dnešní mladí na rozdíl od něj používají mobil maximálně na esemesky. Zasnil se také při vzpomínce na to, jak v devadesátých letech 20. století, kdy byl ještě pomalý internet, v knihovně stahoval pornoobrázky a hrozně to trvalo.
Zuzanu pak zajímalo, jestli mladí lidé už vzdali sny o vlastním bydlení a Honza jí to potvrdil. Pak se probíralo jídlo – poké bowls aka pokéčka podle Jendy už netrendují, zato stále jede asijská kuchyně.
Nebyly by to Buchty, kdyby se nedotkly taky úplně jiných témat. Probralo se, proč by se Honza byl ochoten uskrovnit na jídle, co znamenají oldschool slova jako mončičák a bandaska a proč Míra stalkuje hovory svých sousedek na dvoře.
Pusťte si do uší a hlavně do duše Buchty a třeba si uvědomíte, že do světa mladých patřit spíše nechcete.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.


























