Vystoupit z komfortní zóny je nutné, aby hudebník napsal něco, co ho přesahuje, říká jazzman Pivec
„Hudebníci, které jsem potkal a kteří jsou prokazatelně světově výjimeční, ničeho z toho, co člověka přesahuje a co přesahuje i celý žánr, nedosáhli uvnitř komfortní zóny. Vystoupit z ní je nutné,“ přiznává v Hovorech jazzman a hráč na Hammondovy varhany Ondřej Pivec.
Připouští ale, že jemu se dobře tvoří, i když cítí trochu pnutí a nervy, a také i když cítí pohodu. „Ve všech situacích jsem napsal hudbu, která mi nepřišla úplně špatná,“ říká.
„Všiml jsem si, že trochu lépe se mi tvoří, když mám nějaký deadline. Zní to absurdně, ale já už jsem si na to zvykl zapnout ten přístup ke kreativitě. Dostat se do toho módu, to se dá naučit. Já vím, že asi ty nejlepší věci, byly vždycky spíš mimochodem,“ dodává.
Co jsou Hammondovy varhany a proč hraje Ondřej Pivec právě na ně? Poslechněte si celé Hovory.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.