Uber porušuje zákony, stát to ale ignoruje. V Německu problém vyřešily pokuty, říká majitel taxislužby

22. září 2017
Pražští taxikáři blokují magistrálu, kvůli cenám i 'nelegální konkurenci'

V pátek ve tři hodiny odpoledne má vypršet ultimátum, které dala část pražských taxikářů primátorce Adrianě Krnáčové (ANO), aby zakročila proti Uberu. Provozovatelé tradičních taxislužeb poukazují na to, že řidiči Uberu podnikají bez koncesí. „Nedodržují platné zákony, nemají živnostenské oprávnění, taxametry nebo registrovaná vozidla. Zkrátka nesplňují požadavky na provoz taxislužby. Z jejich strany jde o nekalou soutěž,“ tvrdí majitel společnosti AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička.

Uber v Praze působí už tři roky, veřejná správa prý ale rezignovala na jakoukoli kontrolu. „Došlo ke zpřísnění zákona o silniční dopravě a domnívali jsme se, že dojde ke sjednocení pravidel. Místo toho tu dál jezdí patnáct set ilegálních řidičů, které nikdo nekontroluje,“ dodává.


V Německu zavedli pokutu až 250 tisíc euro za ilegální podnikání v autodopravě a problém černých taxikářů byl vyřešen.Jiří Kvasnička

Podle Kvasničky dnes máme nejpřísnější zákon v Evropě, vrátily se například zkoušky z místopisu, přitom většina řidičů jezdí podle navigace. Vadí mu také ustanovení zákona, které zakazuje další podnikání řidičům, kteří v posledních pěti letech nejméně dvakrát poškodili zákazníka na ceně.

„Je to vágní formulace. Znamená to poškození o korunu, o dvě, nebo o deset? Představte si, že by tohle platilo v pohostinství. Dáte zákazníkovi pivo půl centimetru pod míru a přijdete o možnost provozovat restauraci,“ upozorňuje Kvasnička.

Čtěte také

Pověst nám kazí pár jednotlivců

Jiří Kvasnička

Spory mezi řidiči Uberu a taxikáři se v minulých dnech vyhrotily na pražském Letišti Václava Havla. Není problém i v tom, že právě před letištními taxikáři zákazníky varují mnohé turistické průvodce, ale u Uberu nic takového není potřeba?

„Na pražském letišti jsem s firmou působil deset let. A stížnosti, které jsem tam musel řešit, bych spočítal na prstech jedné ruky. Na dispečinku máme 120 tisíc objednávek měsíčně a řeším maximálně čtyřicet stížností. A ne všechny jsou o ceně,“ zdůrazňuje Kvasnička.

Špatnou pověst pražských taxikářů má podle něho na svědomí asi padesátka řidičů okolo Karlova mostu a Staroměstského náměstí. „Dělám to sedmadvacet let a jsou to pořád stejné obličeje. Ale co s nimi máme dělat? Máme tam jít a propíchat jim gumy? To má přece řešit stát a sebrat jim licenci,“ uzavírá.

V čem ho platforma Uber inspiruje? Jaká je budoucnost pražských taxislužeb? Poslechněte si celé Interview Plus >>