Teď je těžké udržet kvalitu a zároveň cenu. A k tomu zvyšovat mzdy, říká Píchal z Grizly.cz

16. duben 2022

Firma Grizly Dominika Píchala prodá ročně ořechy za skoro půl miliardy korun. A to jen přes e-shop, kamennou prodejnu nemají ani jednu. „Umíme poměrně dobře nakoupit oříšky, ovoce, semínka a obchodujeme blízko ke zdroji, to znamená u pěstitelů ve Španělsku, v Indii nebo Vietnamu. Oříšky pak u nás zpracujeme třeba na pasty, nebo rovnou prodáváme,“ popisuje svůj byznys model Píchal. Jak se k podnikání dostal a jak začínal, na to se ho ptá Petr Šimůnek v pořadu 2x2.

S e-shopem začal Píchal zhruba před sedmi lety. „Začal jsem prodávat sportovní výživu, proteiny, různé tyčinky. Protože jsem sám cvičil. Taky mám celiakii, proto se od malička zajímám o to, co jím. Na e-shopu původně táta prodával oblečení, ale nefungovalo mu to a ptal se mě, co s tím. Tak jsem ho převzal,“ vzpomíná.

Čtěte také

„Jednoho krásného dne se k nám dostal pytel s 22 kilogramy kešu ořechů. Rozsypali jsme ho, nahráli na e-shop a takhle náhodou vlastně vznikla naše značka.“

Zatímco jiné potraviny, které se označují za zdravé, prodávali docela dlouho, poptávka po různých druzích ořechů byla mnohem větší, popisuje Píchal.

„Lišíme se právě tím, že umíme dobře nakoupit přímo u zdroje a pak si to sami zpracovat a zabalit. To znamená, že máme celý proces pod kontrolou, máme dohled nad kvalitou, máme velmi dobrý prodejní kanál, e-shop, na který přijde měsíčně půl milionu lidí. A taky myslím, že umíme poměrně dobře naslouchat zákazníkům,“ vyzdvihuje.

Když do domu jeho rodičů přivezl dvadvacetitunový kamion zásilku ořechů, musel se Dominik Píchal z dětského pokoje vystěhovat. „Postel už se tam nevlezla,“ říká. 

Čtěte také

Jeho firma se snaží expandovat i do Polska. „Tam buď pohoříte, nebo vyhrajete. Ten trh je velmi zajímavý, konkurence je tam naprosto brutální. My si to osaháváme, nejsme megalomani, jdeme na to krok za krokem a učíme se. Zatím se nám to daří podle plánu,“ těší Píchala. A dodává, že stejně tak se Grizly snaží dostat i do Maďarska.

Přiznává ale, že současná inflace dopadá i na jeho obchod: „Pro e-shopy je teď těžké udržet kvalitu, ale i cenu akceptovatelnou zákazníkem s ohledem na narůstající vstupy, rostoucí ceny reklamy, energií, mezd.“

„Pro firmy je teď zvyšování mezd složité. Ale z druhé strany je to zase složité pro lidi. Takže to mě asi nejvíc trápí a bojím se, nakolik my budeme moci reagovat v rámci mezd na inflaci,“ uzavírá Dominik Píchal.

Proč se e-shop jmenuje právě Grizly? Které ořechy jsou v Česku nejvíc populární a odkud pochází ty nejkvalitnější? Na čem závisí cena ořechů? Ptá se Petr Šimůnek.

autoři: Petr Šimůnek , kac
Spustit audio