Taťána le Moigne: Společnost potřebuje slyšet příběhy žen, které se staly šéfkami, a přesto zůstaly ženami

27. listopad 2014

Ženy ve vedeních velkých společností jsou pořád tak trochu vzácností. Jejich počet přesto pomalu ale jistě roste. A to i u nás. Hospodářské noviny letos opět sestavily žebříček 25 nejúspěšnějších žen českého byznysu.

Protože jde už o 10. ročník ankety, deník připravil i jubilejní přehled žen, které se v poslední dekádě prosadily nejvíc. Jednou z nich je ředitelka společnosti Google pro Českou republiku a Slovensko Taťána le Moigne.

Jak potvrdila v Ranním Plusu, pohled na ženy ve vedoucích pozicích se sice mění, ale jen pomalu.

„My jsme skutečně první generace žen, která opravdu dostala možnost se realizovat jak v soukromém, tak v korporátním podnikání, v klasickém tržním prostředí. Naše maminky tuto příležitost neměly. My jsme vlastně za těch 25 let první generace žen, které tuto šanci dostaly a učíme se to,“ upřesnila Taťána le Moigne.

Muži jsou podle ní daleko víc otevřenější k tomu, že součástí týmu by měla být žena. A ženy pomalu ale jistě chápou, že být v týmu je odpovědnost. Důležití jsou pro ženy životní partner a partner v práci.

„Myslím si, že společnost potřebuje slyšet inspirující příběhy žen, které přestože se dokázaly z různých důvodů dostat na pomyslnou špičku, a my víme, že tyto věci jsou vždy krátkodobé a dočasné, tak zůstaly ženami. A to považuji za nesmírně důležité,“ zdůraznila ředitelka Googlu pro Českou republiku a Slovensko.

Poslechněte si celý rozhovor v horní části článku!

autoři: mvo , bum
Spustit audio