Tablet je jen další pomůcka, může fungovat vedle tužky a papíru, říká ředitel EDULAB

5. květen 2016
Digitální vzdělávací obsah a tablety. Ukázka moderní výuky pro žáky ZŠ Bohumila Hrabala v Praze

Vyučování pomocí tabletů by pro nové učitele už mohlo být samozřejmostí. Na univerzitě v Hradci Králové se slavnostně otevřela první digitalizovaná učebna projektu Škola dotykem. Celý projekt zastřešuje nezisková organizace EDUkační LABoratoř.

„Vedení škol, ať už základních, středních nebo vysokých vidí, že digitalizace je potřebná a je třeba připravovat budoucí učitele na to, co pak uvidí v praxi,“ říká ředitel EDULAB Michal Orság


Učebna byla vybavena dotykovou obrazovkou. K provozu je potřeba speciální software. Pro pedagogy to znamená možnost například tablety kdykoli kontrolovat nebo je i vypnout při nepozornosti žáků. Mohou také posílat žákům úkoly a sdílet s nimi soubory.

EDULAB testuje tablety v českých školách už druhým rokem a zkoumá, jaký vliv mají na vzdělávání dětí. Jsou děti schopny více chápat probíranou látku? „Ve chvíli, když používají tablety, tak je výuka víc baví. Už to není jen tak, že by tam hráli jen nějaké střílečky a obyčejné hry. Prokázalo se, že i jakési sebevzdělávání je možné,“ odpovídá Orság.

Ztrácejí děti možnost psát rukou? „Je tady jedna důležitá věc – my neříkáme, že se má vyučovat jen pomocí tabletů. Je to jen další pomůcka, a může jednoduše fungovat vedle tužky a papíru. Tablet, který používáme my, má navíc stylus a dá se pomocí něj do tabletu normálně psát,“ říká ke kritice Orság.

Ředitel EDUkační LABoratoře Michal Orság

9. června v Praze proběhne konference, na které se bude mimo jiné probírat, jakým způsobem lze tablety ve výuce využít. Dalším projektem pak bude Škola dotykem hravě, ve kterém se budou žáci základních a středních škol učit na tabletech programovat.