Startuje státní kampaň k přechodu na DVB-T2. Začíná v pravý čas, brání se ministerstvo kritice

1. říjen 2019

Podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka nemělo cenu zahajovat přechodovou kampaň dříve. Upozornil i na známý fakt, že diváci nechávají tuto problematiku většinou na poslední chvíli.

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) na dnešní tiskové konferenci přestavilo podobu státní informační kampaně k přechodu na DVB-T2, která právě odstartovala. Zároveň byl spuštěn web Televizezadarmo.cz. Součástí kampaně budou televizní spoty s hercem a moderátorem Otakarem Brouskem mladším, reklama v Českém rozhlasu, setkání s obyvateli v regionech nebo workshopy. Ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček odmítl kritiku některých médií, že státní kampaň začíná pozdě a diváci už jsou o přechodu dobře informováni.

„Veřejnost dostávala informace prostřednictvím České televize a operátorů. Myslíme si, že dřívější spouštění kampaně by nemělo potřebný efekt. Diváci se v této věci rozhodují až na poslední chvíli. Obyvatelé sice vědí, že něco přijde, ale neznají podrobnosti. Chceme mít kampaň, která zaujme a bude nepřehlédnutelná,“ bránil se kritice Havlíček a doplnil: „Počítáme s tím, že v příštím roce budeme do kampaně dále investovat.“ V letošním roce na ni bylo vyčleněno 30 milionů korun, přičemž 2/3 budou alokovány pro sociální služby.

V první fázi se informační kampaň soustředí na Prahu a Středočeský kraj, kde bude vysílání DVB-T multiplexu 1 České televize ukončeno již 27. listopadu. Ještě tento měsíc počítá MPO s konáním prvního setkání se samosprávami. České Radiokomunikace již svůj informační kanál k přechodu na DVB-T2 provozují v Regionální síti 8 a na internetu, Digital Broadcasting se přidá v průběhu října se stejným projektem v Regionální síti 7. „S vypínáním DVB-T začínáme 1. ledna v Praze, poslední z krajů se dočká 27. května. Vypínání bude probíhat střihem, to znamená, že skončí vysílání DVB-T a zapneme DVB-T2.“

Technický ředitel České televize Michal Kratochvíl uvedl, že benefitem přechodu na DVB-T2 je zejména zachování bezplatného televizního vysílání ve stávající podobě. V tuto chvíli předěláváme head-end pro vysílací síť. Jde o nemalé investice. Na předělávku čeká kompletní postprodukční síť. Je to investice přibližně 350 milionů korun pro nejbližší období. Česká televize již kampaň provozuje delší dobu a nadále v ní budeme pokračovat. Přidáme na plyn a chceme, aby divák dostal co nejlepší informace. Celý přechod bude ukončen v červnu příštího roku, kdy bude vypnuta síť DVB-T,“ konstatoval Kratochvíl.

Jana Mráčková Vildumetzová, předsedkyně Rady Asociace krajů České republiky a hejtmanka Karlovarského kraje, prohlásila, že velmi apelovala na to, že pokud dojde k přechodu na DVB-T2, velkým problémem budou právě sociální zařízení. „Pro jednotlivá sociální zařízení bude vypsán dotační program, kde si budou moci žádat o tyto příspěvky. V případě set-top boxů to bude částka tisíc korun, v případě televizorů tři tisíce korun a v případě úpravy STA sedm tisíc korun. Tento příspěvek velmi pomůže a chtěla bych za to poděkovat. Kraje již tyto programy realizují a dělají poptávku,“ přiblížila Vildumetzová.

autor: lukpo
Spustit audio

Související