Šéfka Dermacolu: Svět je propojený, nemůžeme dělat jen evropskou kosmetiku. Kolagen je proto z ryb
Věra Komárová vede a spoluvlastní kosmetickou firmu Dermacol, která vyrábí v Česku kosmetiku už 55 let. „Trendy v kosmetice nejsou ani tak v technologiích jako v ingrediencích. Teď je jeden z trendů veganství. Ale všechno má plusy a minusy. Máme spoustu veganských výrobků a máme s nimi velký úspěch, jenže jsou ingredience, které veganské prostě být nemůžou. Jedna z hlavních látek, jedna z nejúčinnějších látek proti vráskám je kolagen. Používáme ho z ryb,“ přiznává Komárová.
„Žijeme v propojeném světě a nemůžeme dnes dělat jenom evropskou kosmetiku. Musíme se podívat i na Asii. Původně se živočišný kolagen používal z vepřového a hlavně hovězího. Jenže hovězí nemohou Indové, vepřové Arabové, není to halal, košer. Na čem se z živočišné říše shodneme, je používání ryb,“ vysvětluje Komárová.
Čtěte také
Kosmetika Dermacol využívají maskéři v televizích a u filmu, dokonce i v Hollywoodu a pochvalnou recenzi na ni zveřejnil i světoznámý vizážista Jeffree Star. Loni se firmě ale v exportu nedařilo, a to kvůli pandemii.
„Myslím, že loni se Češi obrátili k nám a ke spoustě dalších českých značek. A my jsme dokázali na situaci rychle zareagovat, uvést antibakteriální gely a mýdla na ruce. Takže za minulý rok máme 104 procenta obratu oproti roku předtím. Normálně bychom rostli více, ale i tak je to skvělý výsledek. To se ale bavíme o českém obratu, protože s exportem loňský rok opravdu zamával,“ shrnuje v Řečí peněz Komárová.
Připouští, že v době pandemie klesal prodej třeba make upů a rtěnek. Na tom se podle ní projevilo i to, že se po celém světě nekonaly večírky tolik jako dřív. Zájem naopak rostl o pečující kosmetiku.
Celá firma bude podle Komárové za loňský rok v zisku asi 20 až 30 milionů, je to ale tím, že firemní továrna dodává i pro jiné značky.
Česká, teď už evropská výroba
Komárová dnes spoluvlastní firmu Dermacol se svou rodinou. „Od roku 1966 do roku 2005 se kosmetika vyráběla v Praze, teď vyrábíme i v Brně. Všechny pleťové krémy, tělové věci, make up, balzámy, rtěnky, to se vyrábí v Česku. Na barevnou kosmetiku a řasenky využíváme partnery v Itálii a Německu. Všechno je ale vyrobené v Evropě,“ vyzdvihuje Komárová.
A přiznává: „Na sebe používám stoprocentně jen kosmetiku Dermacol. Naše firma existuje 55 let. Když se podíváte na naši zakladatelku Olgu Knoblochovou, která má 88 let a posledních 50 let vypadá stejně, tak je to pro nás živoucí reklama. Ona je legenda.“
„Olga Knoblochová má náboj, který v sobě nosí i proto, že dělala práci, která ji bavila. Pomáhala být ženám krásná,“ myslí si Komárová.
A dodává: „Výroba kosmetiky je hlavně řemeslo. Je to alchymie, na to jsou experti, kteří to dokážou správně namíchat.“
Jak firmě pomohla recenze od Jeffreeho Stara? Jak se Komárová do vedení firmy dostala? Poslechněte si celý pořad Řečí peněz.
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.