Rodiny shání kvalitní potraviny, když se jim narodí děti, říká podnikatelka Bínová ze Světa bedýnek

27. červen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy zelenina

Jana Bínová založila před dvanácti lety s manželem firmu Svět bedýnek, která lidem domů dodává potraviny od zdejších farmářů. „Rok 2020 byl pro nás zlomový. Nárůst byl v řádu několika set procent,“ hodnotí období lockdownů a pandemie. „Zájem o nás projevili zákazníci, kteří dosud online nákupy nevyužívali. A na druhou stranu jsme se snažili pomáhat našim stávajícím farmářům, když se nekonaly trhy a restaurace byly zavřené.“

Loňský rok podle ní zaskočil všechny: zákazníky i farmáře. „Byl to velký šok pro řezníky a dodavatele masa, když jim přestaly odebírat restaurace. A zemědělcům chyběli zase sezónní pracovníci ze zahraničí,“ vyjmenovává Bínová.

Čtěte také

Před dvanácti lety, když manželé Bínovi začínali s podnikáním, v Česku ještě nefungovaly farmářské trhy. 

„Farmář byl západní pojem. Za svými prvními zemědělci jsme fyzicky přijeli, vysvětlili jim, že chceme odkoupit brambory, mrkev a další – a oni vůbec nechápali, co po nich chceme. Ale postupně předávali kontakt na nás svým známým. A tak jsme si vytvořili hlavní skupinu našich dodavatelů,“ vzpomíná Bínová. 

Většinu zákazníků Světa bedýnek podle ní tvoří rodiny s dětmi. „Malé děti nebo reference od známých, to jsou ty první impulzy. Lidé chtějí získat dobré potraviny pro své malé děti. A pak zjistí, že jim vyhovuje, když dodáváme až k nim domů. A jak děti postupně rostou, nezbývá rodinám tolik času přemýšlet nad dobrým jídlem, ale mají doma kvalitní základ, od kterého se mohou odrazit,“ přibližuje podnikatelka.

Jak firma garantuje kvalitu svých potravin? Poslechněte si celé Řečí peněz, ptá se Naďa Bělovská.

autoři: Naďa Bělovská , kac
Spustit audio

Související