Publicista Petr Koubský: Spojení Avastu a AVG může připoutat pozornost investorů k Česku

18. červenec 2016

Česká antivirová firma Avast kupuje svého konkurenta, původně také českou antivirovou firmu AVG. Díky obchodu za více než 30 miliard korun se po spojení obou konkurentů ze společnosti stane celosvětový antivirový gigant. Její programy budou chránit více než 400 milionů uživatelů, což je zhruba třetina celosvětového trhu.

Avast + AVG = důvod k národní hrdosti

Publicista Petr Koubský napsal o tomto spojení článek s titulkem Důvod k národní hrdosti. Není to nadnesené? „Myslím si, že v tomhle případě je to naprosto v pořádku. Česká republika má svá tradiční exportní odvětví: auta, pivo, sklo, a teď se k nim přidá taková pěkná věc, jako je bezpečnostní software jako opravdu výrazný produkt. Avast byl už před tou fúzí světovou jedničkou v oblasti antivirového softwaru a teď tu pozici ještě posílí, takže si myslím, že to je něco, na co bychom mohli být hrdí,“ říká v Interview Plus.

„Avast se pyšní tím, že platí všechny daně tady a přispívá k fungování českého státu,“ komentuje obchod Koubský a pokračuje: „Jinak v absolutních číslech ty softwarové firmy, a to platí všude na světě, nejsou tak velké, jako třeba automobilky nebo General Electric nebo něco na ten způsob, ale jsou velice ziskové. Zisková marže bývá přes 50 %, protože mají poměrně nízké provozní náklady. – Nemyslím si, že bychom mohli říkat, že kvůli téhle fúzi se všichni budeme mít výrazně lépe, ale mohlo by to připoutat pozornost mezinárodních investorů na Českou republiku.“

10 let Twitteru

Twitter letos oslavil 10 let své existence. Není už dnes ale vlastně překonanou, nudnou a staromódní sociální sítí? „Vzhledem k tomu, kolik má uživatelům, tak je tu pořád dost lidí, kteří si to nemyslí. Jinak odpověď na tuhle otázku je pochopitelně taková, že je to věc názoru a každému vyhovuje jiná sociální síť. Facebook je dominantní, ale já osobně mám Twitter velice rád už jenom proto, že mě nepřipravuje o tolik času jako Facebook,“ odpovídá Petr Koubský.

Omezený počet znaků podle jeho názoru nutí vyjadřovat se stručně. Twitter charakterizuje jako neustálý přísun velmi stručně formulovaných informací, který neumožňuje se tak dobře hádat a diskutovat. Toto vidí jako jednu z věcí, která brání Twitteru více se rozšířit. Nejzákladnější problém Twitteru vidí v tom, že vydělává velmi málo peněz – nemůže tedy příliš investovat do rozvoje nebo marketingu a přitáhnout další uživatele.

Popularita Pokémon GO

Velkým hitem posledních dní je aplikace Pokémon GO – spousta mladých lidí chodí po ulicích se svými chytrými telefony, loví přes ně Pokémony a pak soupeří. Proč je to tak populární by zajímalo i Petra Koubského. „Pokémoni jsou módní fenomén 90. let a takovéto vlny se obvykle nevracejí, nebo se vracejí spíš jako vtípek nebo parodie,“ komentuje tento hit. Přitažlivé je podle něho propojení reálného světa s mobily.

Proč jsou české antivirové firmy úspěšné? Hrozí u Twitteru konec omezení délky tweetů? A bude aplikace Pokémon GO dlouhodobým fenoménem? Poslechněte si celé Interview Plus s publicistou Petrem Koubským.

autoři: Michael Rozsypal , jpr
Spustit audio