Přestěhoval jsem se do Německa a začal psát, ale prózu, říká divadelní režisér Škrabal
„Kdysi v Česku by mě ani ve snu nenapadlo, že budu jednou v Mnichově psát libreto pro novou německou operu. A že se budu kvůli tomu scházet v někdejší Hitlerově rezidenci, kde byla podepsána i tzv. mnichovská dohoda. Nebo že tady po nocích – při psaní a diskuzích – budu hrát na klavír v jedné z jeho jednacích místností,“ říká spisovatel a divadelní režisér Ondřej Škrabal.
Čtěte také
Ještě před pandemií se totiž odstěhoval do Německa. „Je to trochu návykové, člověk si zvykne, že je všude kolem pořád něco nového. Stěhování ale byla změna určitě k lepšímu,“ říká o svém přesunu do Berlína a pak do Mnichova.
„Vlastně netuším, jestli v Německu zůstanu navždy. Změna ale odstartovala má prozaická psaní, už píšu třetí knížku. Je i o tom, jaké rozdíly přetrvávají mezi životem na Západě a na Východě,“ dodává.
Nesou si lidé z bývalého východního bloku s sebou nějaký typ upjatosti, neschopnosti se uvolnit? Jen jedna z otázek, na které se ptá Petr Vizina. Poslechněte si celé Hovory v audiozáznamu.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor

Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.
