Přes protesty cyklistů se kočičí hlavy v Praze vrací zpět. Neexistuje žádné projektové řízení, tvrdí jejich mluvčí
Dlažební kostky, které vadily nejen cyklistům v pražské Lazarské a Vodičkově ulici, jsou při právě probíhající rekonstrukci vraceny zpět. I když cyklisté už před lety žádali úřady o nápravu.
„Tramvajová trať patří Dopravnímu podniku a ten je odpovědný za rekonstrukci,“ vysvětlil v Ranním Plusu náměstek primátora pro oblast infrastruktury a životního prostředí Jiří Nouza.
„Je to spíš nějaké nedorozumění ... Mrzí mě, že se to řeší přes media. Stačilo by, kdyby kolegové z AutoMatu s předstihem zvedli telefon,“ tvrdí náměstek.
Upozornění, které městská cyklokomise podala Technické správě komunikací v roce 2010, zmiňuje právě toto problémové místo.
„O tomto požadavku nevím. Možná byla žádost adresována tam, kam neměla,“ soudí Nouza.
Chystá se ale zakročit: „Jediné, co mohu slíbit, je to, že se na to podíváme a zkusíme s Dopravním podnikem dojednat řešení.“
„Problém to není jen z pohledu cyklistů, ale obecně s koordinací městských investic,“ řekl mluvčí inciativy AutoMat Vít Masare.

Nejkonstruktivnější by bylo zaměřit se na koordinaci. „Neexistuje žádné projektové řízení,“ tvrdí Masare.
„Dopravní podnik nezajímá komfort pasažérů v momentě, kdy vylezou z tramvaje, Technickou správu komunikací nezajímá komfort člověka, který vyleze za auta.“
Dlažba ve Vodičkově ulici je jedna z nejhorších v Praze, jak pro pěší, tak pro cyklisty, konstatuje mluvčí iniciativy.
Podle něj je například rekonstrukce Moskevské třídy koordinačně dobře zvládnutá, ale je to výjimka.
„Je mnohem více příkladů, i těch které se chystají, a které na tom budou mnohem hůř,“ varoval Vít Masare z iniciativy AutoMat.
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.