Práce s image a komunikace

3. duben 2002
Dobrá rada

Každý člověk o sobě dává při komunikaci s okolím vědět, jaký je. Mnohé o něm vypovídá už jeho chování, jednání, ale třeba i styl oblékání. To vše se dá shrnout pod pojem image. Právě o image a o tom, jak s ní pracovat, mluvila Andrea Říhová se specialistkou personálního oddělení Škofinu Zuzanou Pávovou.

Pávová: Mnoho lidí se domnívá, že image je to, co máme na sobě, tedy oděv. Image je ale hluboká psychologie člověka, kterou na povrch vyjadřujeme oblečením, neverbální komunikací a chováním. Je velmi důležitá a dojmem, kterým zapůsobíme na začátku, většinou už nesmažeme.

Komu se máme svěřit, chceme-li image změnit?

Pávová: V České republice působí v současné době mnoho sdružení nebo skupin stylistů a vyzážistů, některé můžete znát z mediálních prostředků. Většina slavných lidí je má, ale existují i pro běžnou populaci a poradí vám kdykoliv. Měli bychom postupně, krok za krokem, prodělávat na základě doporučení nějaké předěly, ale ne totální změny.

Co působí dobře na okolí, třeba pokud se člověk se hlásí na novém zaměstnání a chce udělat dobrý dojem?

Pávová: Určitá individualita, to znamená, projevovat se takový, jaký ve skutečnosti jsem, ne spjatý pravidly či poučkami. První dojem tvoří několik kroků, ať už je to vyjít vstříc perzonalistovi, úsměv, podání ruky, oděv a komunikace v prvních třech minutách.

Jsou důležité barvy našeho oblečení?

Pávová: Určitě ano, třeba černá, kterou většina lidí má ráda, přesně odráží pocity, které momentálně prožíváme. Jsme-li negativně naladěni, působí na okolní svět negativně, pokud máme dobrou náladu, je to nádherná barva. Dobrý stylista nebo vyzážista pozná z barev, jak se momentálně cítíte.

autor: anr
Spustit audio

Více z pořadu