Omlouvám se řidičům za zdržení. Opravy dálnic nám ale komplikují ekologové, tvrdí ředitel ŘSD Kroupa

19. červenec 2018
Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Ing. Jan Kroupa

Cesta na dálnici mezi Brnem a Prahou se o letošních prázdninách stala zkouškou trpělivosti. Uzávěry, objížďky a dopravní omezení vedou k nekonečným zácpám a kolonám. Kdy budou opravy hotové? Hostem Interview Plus je generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa.

Podle Kroupy je více oprav na silnicích pouhé zdání. „Opravy pokračují dál v koncepci, kterou jsme nastavili s ministerstvem dopravy. Dá se říct, že opravujeme přesně podle našich harmonogramů. Ty silnice a dálnice se opravit musí a hlavně jsem rád, že to na nich jde konečně vidět. Byť se omlouvám řidičům, že je v místech oprav zdržujeme,” říká generální ředitel Kroupa.

O žabky nejde

Termín dokončení modernizace D1 v roce 2021, je podle Kroupy sice konečný, ale může se prodloužit. „V každém projektu máte rizika. Vzhledem k rozpracovanosti prací s ním ale počítám jako s konečným,” potvrzuje Kroupa. Komplikace jim prý přinášejí hlavně protesty nejrůznějších ekologických (a jiných) sdružení. 

Gró řidičů pravidla dodržuje a umí i zipovat. Jen proto je D1 vůbec v zúžených profilech vůbec průjezdná.
Jan Kroupa

 „Je to něco, co nemůžete v časovém harmonogramu nikdy postihnout. Pokud někdo podá námitky, které jsou zamítnuty, a on se pak domáhá svých práv, je to legitimní. Co nás mrzí je, že i když projdeme několika soudy, které nám nakonec dají za pravdu, tak se ty samé námitky znovu objeví u nějakého dalšího úseku,” popisuje. 

„To přece není věcná debata, jestli chráníme mloka, nebo žabku. Ale někdo tady systémově zneužívá prostředků, které jsou prvotně určené k něčemu úplně jinému,” zlobí se.

Stavba dálnice D3 u obce Úsilné u Českých Budějovic

Děkuji řidičům

Neprůjezdné silnice často komplikují bezohlední řidiči, kteří rádi nedodržují takzvaný zip. Důvodem ucpaných dálnic je podle Kroupy ale spíš stále větší provoz. „Je to vidět i na výběru mýtného, který se zvýšil na 5,4 miliard korun, a to je meziroční nárůst skoro o pět procent.”

„Většina řidičů pravidla dodržuje, ale občas se objeví jedinec, který způsobí nehodu. Výsledkem je kolona a naštvaní řidiči,” dodává.

Spustit audio
autor: Jan Bumba

Související