„Nová multifunkční koncertní síň by měla v Praze stát v roce 2022,” říká radní pro kulturu Jan Wolf

Jan Wolf (KDU-ČSL), radní pro kulturu
Další podcasty, rozhovory a příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Jan Wolf (KDU-ČSL), radní pro kulturu

Podle zastupitele za stavbu Praha zaplatí dvě miliardy korun. O nové multifunkční koncertní síni se uvažuje už několik let. Bude mít tedy i česká metropole svoji vlastní síň? „Praha nový sál nutně potřebuje,” myslí si pražský radní Wolf.

Hosty jsou architekt Josef Pleskot, člen Spolku pro výstavbu nového koncertního sálu v Praze a Jan Wolf z Trojkoalice, zastupitel a radní pro kulturu v Praze.

Spolek pro koncertní sál v Praze vznikl před sedmi lety. „Sedm let uteklo jako voda. Jsme teď ve vyjednávání v trošku pasivní pozici, protože se nám podařilo někdy v minulosti navázat celkem těsný vztah s pražskou radnicí, ovšem poslední dva až tři roky se nejedná,” vysvětluje architekt.

Veřejná diskuze


Praha nyní zadala Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy, aby vybral vhodné místo pro stavbu sálu. Institut teď bude zhruba dva měsíce hledat plusy a mínusy panem architektem zmíněných míst. Poté bude zastupitelstvu předloženo vítězné místo, následně bude vyhlášena architektonická soutěž a ta mašina by se měla rozjet a dojet do cíle. Jan Wolf

Podle Wolfa je přitom nové koncertní síně zapotřebí. „Myslím si, že většina Pražanů a obyvatel České republiky touží po novém koncertním sále. Je evidentní, že v republice schází síň, která by byla větší než je Smetanova síň Obecního domu, do které se vejde 1350 posluchačů,” myslí si.

„Scházím se pravidelně s předsedou spolku, Praha tento sál nutně potřebuje. Jsem rád, že se k tomu takové osobnosti jako je pan architekt propůjčily,” říká Wolf.

A co pro výstavbu nového sálu Praha dělá? „Už jen to, že jsem otevřel tu diskuzi veřejně. Pokud vím, tak se pět let o výstavbě nového koncertního sálu nebavilo. Bavíme se o Rejnoku a jiných stavbách. Nechtěl bych, aby budějovická stavba Rejnok byla do Praha přemístěna automaticky, ale už jenom to, že jsem otevřel tu diskuzi, baví se o tom odborníci i laici, to je dobře,” odpovídá zastupitel.

V roce 2022


Bude-li všechno připraveno správně a nebude se přehánět, může se mluvit o reálné ceně sálu 2 miliardy korun. Josef Pleskot

Přemístit navrhovanou stavbu Kaplického Rejnoka z Českých Budějovic do Prahy je podle Pleskota nereálné. „To nejde, ta stavba byla projektována zaprvé pro úplně jinou kapacitu, zadruhé do úplně jiného kontextu. Prostředí v Českých Budějovicích je úplně jiné, než je kontext vltavských břehů. To je takový nápad, který může vyvolat diskuzi, ale diskuzí už jsme si zažili hodně. Myslím, že je čas přejít od diskuzí k činům,” vysvětluje architekt.

Spolek pro výstavbu nového koncertního sálu v Praze vytipoval čtyři místa, která doporučuje ke zvážení jako lokalitu nové síně. „Je to stanice metra Vltavská, ostrov Štvanice, okolí Těšnova a prostor naproti Státní opeře. Myslíme si, že ta stanoviště v blízkosti Vltavy, tedy stanice Vltavská a Štvanice, jsou dobrá stanoviště,” říká Pleskot.

Podle Wolfových představ by se měla nová síň otevřít mezi lety 2022 a 2024, na stavbu by podle něj stačily finanční prostředky z města Prahy. „Představa Prahy je investice okolo 2 miliard korun. Při současných technologiích bychom se do této částky mohli vejít,” myslí si zastupitel.