Nejrušnější obydlenou ulici V Holešovičkách hodila Praha přes palubu, domnívá se Lehečka ze spolku AutoMat
Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) vyjednává s premiérem Andrejem Babišem (ANO) o spoluúčasti státu na financování dostavby městského okruhu. Zbývá dokončit 10kilometrový úsek z Pelc-Tyrolky na Skalku. Na nedokončený okruh ale asi nejvíc doplácejí lidé v Holešovičkách, kde jim už 40 let pod okny projíždí téměř 100 tisíc aut denně.
Jsou to auta, která projíždějí ze severojižní magistrály a v roce 2015 se k nim ještě přidaly další tisíce vozidel z tunelu Blanka. Vedení Prahy o problému Holešoviček ví a primátor Hřib tvrdí, že zahloubení pod zem, řešení není.
„Zatím tam probíhá kontinuální měření emisí, připravujeme projekt na instalaci praček vzduchu, aby se ovzduší zlepšilo. Jsou tam i kompenzační opatření cílené přímo na domy, jako jsou dotace na okna a podobně,“ vysvětluje v pořadu Zaostřeno primátor.
Humanizace Holešoviček je jen kapkou v moři.
Michal Trník
Předseda spolku Holešovičky pro lidi Michal Trník ale z této odpovědi velkou radost nemá. Podle něj jde jen o kosmetická řešení. „Vzájemná komunikace v poslední době ochladla, protože se řešení vyvíjí jiným směrem než by si tady lidé představovali,“ upozorňuje Trník.
Jen kapka v moři
„Humanizace Holešoviček, když to tak nazveme, je jen kapkou v moři. Když se tady vysadí stromy, tak to bude maximálně stovka stromů. Bude fajn, když se udělá místo svodidel treláž – bude to hezčí, ale nikdy tady nebude nějaký městský bulvár nebo třída,“ kontruje předseda spolku.
Čtěte také
„Tato silnice je nejrušnější obydlená ulice v Praze. Náš cíl je ji zakopat do tunelu, a kdyby to šlo, a víme, že to jde, tak by se dalo uvažovat o zahloubené komunikaci, která by relativně velmi levně dočasně nahradila městský okruh,“ dodává.
Primátor tvrdí, že by takové zahloubení přišlo na 9 miliard a prioritou města je dostavba městského okruhu.
Špatné zprávy má pro obyvatele i Michal Lehečka ze spolku AutoMat, který dlouhodobě prosazuje lepší prostředí pro kvalitní život v hlavním městě.
„Studie proveditelnosti, tedy jak zahloubit cíp magistrály v Holešovičkách ukázala, že je tam až příliš velké stoupání a sklony. Na to město řeklo, že je to velmi těžce realizovatelné. Takže díky těmto nákladům jsou Holešovičky tak trochu hozené přes palubu,“ dodává.
Co teď brání dostavbě okruhu? Proč vedení města nechalo původní koncept přepracovat a kdy by mohla stavba začít sloužit motoristům? Odpovědi si poslechněte v Zaostřenu Jana Hergeta.
Související
-
Silničáři zkoušejí, jak při stavbě tunelu zastavit auta na velkém městském okruhu v Brně
Kvůli stavbě tramvajového tunelu v údolí Svratky budou muset silničáři brzy několikrát denně zastavovat dopravu na velkém městském okruhu. Dnes zkoušeli, jak to udělat.
-
Blanka prodloužila pražský Městský okruh, zbytek nebude ještě...
Pražský Městský okruh se díky tunelu Blanka prodloužil na téměř 25 kilometrů. Stále ale chybí skoro devět kilometrů. A zdá se, že ještě dlouho chybět budou, protože...
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.