Na hudbě mě fascinuje práce se zvukovostí a s kontrasty. Teď se to už dá i poslouchat, přiznává hudebník Pjoni
„Zajímá mě průnik v něčem trochu mainstreamu, líbivé populární hudby, s tou totální experimentální a nepředvídatelnou, která je pro někoho možná až neposlouchatelná. Nejvíc pak střet těchto dvou druhů hudby,“ říká slovenský muzikant Jonatán Pastirčák, který si říká Pjoni a podepsaný je pod filmovou hudbou snímků Citlivý člověk, Arvéd, Běžná selhání apod.
O Pastirčákovi už píší i české bulváry, protože se asi před rokem oženil s herečkou Táňou Pauhofovou. „Nade všechno ji miluji,“ přiznává.
S manželkou vedeme upřímnou a konstruktivní vzájemnou kritiku.
Pjoni
„O filmech mluvíme vlastně neustále… Miluji ji v Hořícím keři, kde nádherně hraje. U ní se mi dějí zvláštní věci: mám až husí kůži, když ji vidím hrát,“ přiznává s tím, že si vzájemně práci hodnotí, a to včetně upřímné a konstruktivní vzájemné kritiky.
Čtěte také
Pjoniho otec je kazatel církve bratrské a zároveň umělec. „Na každém se vždy podepíše, jaké má rodiče – a přestože to sám nedokážu zhodnotit, rodiče se určitě podepsali i na mně,“ komentuje.
„Nejvíc mě ovlivnil způsob kritického myšlení a analýzy, kterou nás všechny děti otec učil od útlého věku. Ovlivnilo mě to natolik, že tak přemýšlím o všem, co mi vejde do života.“
Já jsem se nikdy necítil jako věřící, otec se ale cítí jako velmi věřící.
Pjoni
S tátou měli v době dospívání ale velké konflikty o víře. „Protože jsem se nikdy necítil jako věřící, on se ale cítí jako velmi věřící – teď už to začíná být svobodné a hovoříme velmi otevřeně. Byly časy, kdy ale šlo o názorový střet. Teď už mám pocit, že se vlastně s oběma rodiči respektujeme a vztah je velmi rovný,“ přiznává otevřeně.
O svém vztahu k hudbě pak říká, že hudbu miluje už od mala.
Čtěte také
„Snad ještě předtím, než jsem začal chodit na základní uměleckou školu, třískal jsem na kytaru a vřískal do toho nějaké texty. Pak přišly divné elektronické mixy, které jsem nutil poslouchat i rodiče. To je vlastně ono – na hudbě mě fascinuje práce se zvukovostí a s kontrasty. Naštěstí se teď už do toho vlívají i poslouchatelné zvuky,“ dodává s úsměvem.
Celé Hovory Petra Viziny najdete v audiozáznamu, poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Pjoni a Ink Midget: Temná maturita
Vůbec to neměli jednoduché. Slovenská dvojice středoškoláků Pjoni a Ink Midget byla pasována za budoucnost nezávislé elektronické scény našich východních sousedů. P...
-
Pjoni & Ink Midget z MeetFactory
Slovensko má v dnešní době po hudební stránce věru co nabídnout. Důkazem budiž pravidelná rubrika ve vysílání Radia Wave Kumšt, kterou už roky vede naše kolegyně Lu...
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.