Na D1 v létě omezení na celkem 71 kilometrech

2. červenec 2020 13:00

Letos v létě bude na dálnici D1 nejrozsáhlejší omezení za celou dobu její modernizace. Pracovat se bude v sedmi úsecích v celkové délce 71 kilometrů.

Řidiči se musí toto léto připravit na největší omezení na dálnici D1 za celou dobu její modernizace. Mezi Prahou a Brnem se opravuje celkem 71 kilometrů. V sedmi úsecích jsou zúžené jízdní pruhy a dopravu zpomaluje snížená maximální povolená rychlost.

Čtěte také

Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že práce na letošní fázi modernizace budou pokračovat až do podzimu, vysvětluje ředitel Radek Mátl: "My předpokládáme, že bychom byli schopní do konce srpna dokončit úsek 16, to znamená úsek u Velkého Beranova patnáct kilometrů. Postupně ta omezení na dálnici D1 budou ubývat. Ty práce ale v celku budou probíhat až do 30. 11. To znamená, dálnici uvolníme až na konci listopadu."

S uzavírkami musí řidiči v letních měsících počítat i jinde. Nejvíc oprav mimo dálnici D1 naplánovali silničáři na plzeňskou dálnici D5. Stavaři tam budou pracovat na vozovkách a mostech v pěti úsecích.

Otázky pro ŘSD: Bude se pracovat i v noci?

V publicistické části Hlavních zpráv Radiožurnálu ve čtvrtek v poledne se Věra Štechrová ptala mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Rýdla.

Čtěte také

  • Není omezení na tak rozsáhlé části dálnice na úkor bezpečnosti? A nebude se na D1 více stát než jezdit?
  • Jak si ŘSD poradí v zúženích s nehodami, nebo už jen s porouchanými vozidly, která můžou být příčinou zásadních potíží?
  • Proč se nejvíc oprav na D1 nashromáždilo na letošní léto? Proč se třeba nepracovalo více v minulých letech? Jde o nějaké nedodělky z let minulých?
  • Jak budete ŘSD kontrolovat a zajišťovat efektivitu prací na jednotlivých úsecích? Generální ředitel ŘSD Radek Mátl pro ČT24 uvedl, že efektivitu prací nám někdy závidějí i silničáři z Německa. Tam se pracuje někdy i v noci. Bude se i u nás pracovat v noci?

Odpovědi si poslechněte v audio záznamu krátkého interview:

Spustit audio