Mobilní a tabletové časopisy nabízejí interaktivní reklamy. Svým způsobem nahrazují hry

18. červen 2014
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Tablet (ilustrační foto)

Čeští vydavatelé tisku řeší otázku, jak vydělávat na obsahu svých periodik v mobilech a tabletech. Cesty existují, jenže jejich zavedení do praxe zatím brání technologická příprava, jak Plusu prozradil jeden z účastníků mikrokonference, kterou uspořádal server Médiář.

„Přibývá množství lidí, kteří tablety vlastní a jsou zvyklí v nich konzumovat obsah. A proto digitální verze časopisů nebo novin je nejlepší způsob, jak jim ten obsah, který vydáváme, zprostředkovat,“ myslí si například ředitel divize Online Mladé fronty Petr Bednář.

Pod jeho oddělen spadá třeba web Recepty.cz: „Pro iPad máme specializovanou aplikaci, která je optimalizovaná pro práci v kuchyni. Všechny recepty jsou v aplikaci přístupné. Existuje tam, my tomu říkáme cooking mode, mód během vaření, kdy celý recept je napsaný velkým písmem, jsou tam jasně viditelné ingredience a je tam zabudovaná i minutka.“

Tabletový magazín Dotyk se snaží plně využít možností tabletů díky interaktivitě a multimedialitě. A tuto možnost nabízí také v inzerátech.

„Ty jsou interaktivní, jsou hravé. Lidé si je oblíbili také proto, že do určité míry nahrazují hry: mohou různým způsobem stírat, mohou si mačkat tlačítka. Teď jsem viděl inzerát, který má jeden kanadský vydavatel, kde pomocí tlačítka čtenář dopravuje golfový míček do jamky. Když se mu to podaří, spustí se reklama na nějakou automobilku. Jsem přesvědčen, že si skoro každý tu reklamu zkusí, protože to je hezké, hravé a efekt pro inzerenta je velký,“ upřesňuje Michal Klíma z Tablet Media, který je vydavatelem tabletového týdeníku.

Podle Klímy jsou agentury připraveny na tento typ inzerce mentálně, ale ne technologicky.

Poslechněte si celý příspěvek v hodní části článku.

autoři: mvo , mrk
Spustit audio