Mnohokrát jsem byl překvapený zdrcující kritikou, ale pak to nebylo žádné drama, přiznává producent Cífka
„Pro úspěch filmu je důležitá srozumitelnost postav. V českých poměrech je nejlepší udělat kvalitně téma, které může v člověku zarezonovat. A pak se dobře postarat o marketingovou kampaň,“ říká videoproducent, režisér a scenárista Petr Cífka, který od léta působí ve filmové a televizní produkční společnosti Bionaut.
„Baví mě veškerá žánrová kinematografie – na těch filmech jsem vyrůstal a pořád mám rád, jak se vyvíjí,“ přiznává. „Mnohokrát jsem byl překvapený zdrcující kritikou, ale není to žádné drama,“ komentuje vlastní tvorbu.
Petr Cífka
Tři roky byl šéfdramaturgem videowebu Stream.cz, předtím v mediálním domě Czech News Center vedl videotvorbu, obsah a produkt v Burdě. Byl i šéfredaktorem několika webů internetové divize Primy.
S Bionautem už spolupracoval na dokumentu PSH Nekonečný příběh, který byl v roce 2022 oceněn cenou diváků na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary.
Jak se dělá kinohit? Co skutečně hýbe filmovým světem a jaké zážitky chtějí dnešní diváci? Poslechněte si celé Hovory Lenky Buriánkové.
Související
-
Videoproducent a novinář Petr Cífka: Nůžky jsem vždycky strašně nenáviděl
V dada rubrice Brambora s vejcem byl tentokrát hostem na telefonu filmový publicista a videoproducent Petr Cífka.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.