Když se budeme snažit, naše školství bude v dobrém stavu za 70 let, myslí si odborník na vzdělávání Hausenblas
O reformu českého školství se snaží už desítky let. Kritické myšlení podle pedagoga a lingvisty Ondřeje Hausenblase většinově souvisí se vzděláním, i když vzdělaný člověk nemusí být nutně moudrý.
„Je to trochu o tom, jestli je v naší duši schopnost žít s nejistotou – ono totiž kritické myšlení vlastně znamená umět brát věci s pochybností,“ vysvětluje Hausenblas.
Čtěte také
Vzdělání – pokud je dobré – prý dokáže kritické myšlení nejen rozvíjet, ale vůbec vybudovat.
České školství
„Na začátku jsem si naivně myslel, že v národě čeká spousta lidí na to, že teď už se budeme chovat a uvažovat rozumně, citlivě a svobodně,“ vzpomíná host Barbory Tachecí na léta bezprostředně po sametové revoluci. „Takových lidí ale bylo málo.“
Na rozdíl od některých jiných zemí se podle odborníka na vzdělávání čeští politici nechopili této oblasti s velkým zájmem. Přesto má ale pocit, že se věci pomalu posouvají k lepšímu. „Přes všechny svoje výhrady vůči dnešní vládě si myslím, že ministr Robert Plaga (ANO) se zřejmě chová informovaně, rozvážně a rozumně.“
Problém českého školství je, že rádi učíme děti stejně, jako jsme se učili my sami.
Ondřej Hausenblas
Pokud bychom se hodně snažili, může se české školství dostat do dobrého stavu za nějakých 70 let, myslí si Ondřej Hausenblas.
Poslechněte si celý rozhovor Barbory Tachecí s Ondřejem Hausenblasem. Mluvili třeba také o nově udělené Nobelově ceně za literaturu.
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka