Jednou budeme všichni on-line – doba chytrých lednic není daleko, říká zakladatel Dáme jídlo a Rohlik.cz

15. červen 2016

Bude jednou naše domácnost vypadat tak, že chytrá lednice pozná, jaké jídlo vám chybí, objedná ho a dron vám ho do pár hodin přiveze?

„Myslím si, že dříve nebo později se veškeré nákupy přesunou do on-line prostředí. Může to trvat 20 let, možná to bude trvat 40 let, to opravdu nevím, ale vlastně ten potenciál je 100 % trhu,“ říká v Interview Plus Tomáš Čupr, zakladatel firem jako Dáme jídlo, Slevomat nebo Rohlik.cz


Pokud nechcete zanechávat jakoukoliv stopu, tak bych doporučil vypnout mobilní telefon, odpojit elektřinu a možná nikam moc nechodit, protože tu stopu necháváte i na kamerách, které jsou na ulici. Tomáš Čupr

Nabízí se logická otázka – zmizí kamenné obchody, jak je známe? Na to Čupr odpovídá: „Klasické kamenné prodejny, tak jak je známe dnes, zmizí. Ale nezmizí úplně. Moje teorie je taková, že se z nich spíš stanou jakési showroomy.“

Myslí tím trochu jiný styl obchodů, ve kterých by lidé zboží spíše zkoušeli, případně objednávali. „ I on-line obchody se musí zlepšit v mnoha ohledech. Za 5 let třeba budete moci vybrat přesně odstín banánu, jaký byste chtěl, to dnes samozřejmě dnes nikdo neumí,“ odpovídá host Michaela Rozsypala.

Bezpečnost dat

Nakupování on-line s sebou nese i riziko, že může dojít ke zneužití dat, která se zaznamenávají. I to je jedním z témat rozhovoru:

„Z vašich dat a toho, co si kupujete v potravinách nebo v běžném supermarketu – tak já nevím, jestli bych to dokázal opravdu zneužít. Pokud si kupujete v jiných e-shopech jiné věci, třeba lehce kontroverzní, tak asi ano – to je třeba důvod k obavám. Někdo kupuje milence květiny, takže kdyby se provalilo, že na tuto adresu něco posílá, nějaké květiny, asi by to bylo někomu nepříjemné. Ale to, že kupujete tento druh mléka a máte rádi tento sýr; to myslím není úplně důvod k obavám.“

Čupr uznává, že je třeba data chránit. Jak ale citujeme, nesouhlasí s úplnou anonymizací dat. Poslechněte si celé Interview Plus například na téma, kolik procent podílu na trhu obchodu s potřavinami dnes zabírají právě on-line nákupy.

Spustit audio