Jak čtou a mluví děti
V současnosti se neustále diskutuje o čtenářské gramotnosti. Znalost a pochopení jazyka je však potřeba rozvíjet od nejútlejšího věku.
S dětmi se má mluvit, má se jim číst a ve čtení je cvičit. Rodiče by zároveň měli vnímat a korigovat výslovnostní vady a schopnost plynulé mluvy. To je samozřejmost jen zdánlivá. Něco takového totiž vyžaduje hodně úsilí a času. Pro rodiče navíc může být těžké se prosadit vůči vlivu médií, který je pro děti všudypřítomný. Dnešní Třetí dimenzi proto zaměříme na otázku, jak čtou a mluví dnešní děti.
Zhoršuje se skutečně jazykový cit nejmladší generace? Co je pro děti při čtení lákavé? S jakými vzory se srovnávají, pokud jde o mluvený jazyk?
Na otázky Martina Ježka odpovídají Zdenka Fleglová, umělecká vedoucí Dismanova rozhlasového dětského souboru, a členové tohoto tělesa.
Třetí dimenze začíná dnes ve 14.00.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.