Hodnotitelé EBU ocenili silnou tradici Českého rozhlasu i kreativitu a rozmanitost, říká generální ředitel Zavoral

Generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral

Český rozhlas podstoupil mezinárodní analýzu Evropské vysílací unie Peer-to-Peer Review zaměřenou na zkoumání hodnoty média veřejné služby.

„Analýza se zaměřovala hlavně na to, do jaké míry plní Český rozhlas veřejnou službu,“ popisuje generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral, který si prý velmi přál, aby rozhlas hodnotily mezinárodní osobnosti ze zahraničí.

Veřejnoprávní média by měla zůstat relevantním zdrojem informací v rozbouřeném moři, říká generální ředitel Rádia Brémy

Jan Metzger

Český rozhlas zveřejňuje hodnocení toho, jak naplňuje svou veřejnoprávní službu. Podle zprávy Evropské vysílací unie EBU bere hodnoty média veřejné služby velmi vážně, stejně jako své poslání: tedy informovat, vzdělávat a bavit. V rámci analýzy navštívili Český rozhlas zahraniční experti a studovali, jak zevnitř funguje, a také to, co posluchačům nabízí. Jedním z hodnotitelů byl také šéf veřejnoprávního Rádia Brémy a někdejší zpravodaj v Československu Jan Metzger. 

Zpráva má dvě části a tou první se můžeme chlubit. „Hodnotitelé oceňují zejména silnou tradici, kterou značka Český rozhlas v české společnosti má, a to nejen jako médium, ale i jako kulturní instituce. Velmi oceňovali velkou míru důvěryhodnosti a já jsem rád, že si Český rozhlas i v posledních průzkumech Reuters a AMI Digital drží první dvě příčky (spolu s Českou televizí) mezi nejdůvěryhodnějšími institucemi.“

Pochvalu si rozhlas vysloužil i za kreativitu a rozmanitost. Hodnotitelé vyzdvihli třeba zpravodajský podcast Vinohradská 12 i velké projekty vztahující se k výročím let 1968 a 1939.

Ale našli i rezervy a představili doporučení, co zlepšit. René Zavoral třeba souhlasí s tím, že 23% podíl na trhu, který rozhlas drží, je pořád málo na potenciál, který Český rozhlas má.

„Hodnotitelé naznačovali, že se obracíme stále na stejnou cílovou skupinu, že oslovujeme lidi se středním a vyšším, vysokoškolským vzděláním a že by měl rozhlas zacílit také na občany s nižším vzděláním, z menších obcí, z vyloučených lokalit a podobně. Český rozhlas by měl být médiem pro všechny,“ říká Zavoral s tím, že to je jedna z výzev, které před rozhlasem stojí.

Za důležité přitom generální ředitel považuje i děti a mladé posluchače – i proto se chce soustředit na nové formáty, podcasty a on demand služby, aby mohli poslouchat nezávisle na vysílání a postupně poznat i zbytek rozhlasu.

Více informací i analýzu ke stažení najdete ZDE >>

Související