HLASUJTE: Jsou pro vás znalostní rozdíly 15letých z různých krajů překvapením, nebo ne?

Škola - žačka - výuka - učení se
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Škola - žačka - výuka - učení se
0:00
/
0:00

Výsledky patnáctiletých žáků v poslední mezinárodní srovnávací analýze PISA jsou lepší než před třemi lety.

Data tento týden zveřejnila Česká školní inspekce. PISA srovnává znalosti dětí ve čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti v zemích OECD. Nejhůř skončily české děti ve čtenářské gramotnosti, v matematice jsou průměrné.

„V případě vyhledávání informací, což je ta snazší dovednost, naše dívky a chlapci dosáhli lepších výsledků, než byl průměr zemí OECD,“ říká ústřední školský inspektor Tomáš Zatloukal. Upozorňuje ale na velké rozdíly mezi jednotlivými kraji, kde nejhůř dopadly děti z Ústeckého kraje a nejlíp pak žáci z Prahy.

Testování se v Česku účastnilo 7 tisíc patnáctiletých dětí z 333 škol. Byli mezi nimi žáci ze základních škol, víceletých gymnázií a prvních ročníků středních škol.

Dnešní Radiofórum se vás ptá:

Jsou pro vás překvapivá zjištění srovnávací analýzy? Jak by se mohla zlepšit čtenářská gramotnost dětí? Je to především problém škol, nebo rodičů, kteří dětem nenabízejí knihy? Jakým způsobem vyučovat matematiku? Všímáte si rozdílů ve vzdělávání v jednotlivých krajích?

Napište nám do komentářů, hlasujte v této anketě, nebo napište na Facebook a Twitter (#Radiofórum). Hlavně ale poslouchejte živé vysílání Plusu od 12:34. 

Spustit audio

Odebírat podcast

autor: Český rozhlas Plus

Související